مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

خرید تضمینی گندم خراسان رضوی به پایان رسید

تبلیغات بنری

وحید رضا فرادونی در گفت و گو با خبرنگار روز شنبه (14 آبان 1403). یستا وی افزود: خرید تضمینی گندم امسال با اتکا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تلاش برای رسیدن به شعار سال یعنی رونق تولید با مشارکت مردم از روزهای پایانی سال آغاز شد. می این امر خرید بیش از 528293 تن گندم مازاد از کشاورزان را تضمین کرد.

مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: در این عملیات که یکی از بزرگترین اقدامات اقتصادی دولت در استان محسوب می شود، تقریباً 28 هزار کشاورز محصولات خود را در قالب 69 هزار و 752 محموله به صورت تضمینی تحویل دادند. خرید مراکز.

فرادونی با بیان اینکه امسال برگ زرینی در ارائه خدمات به مردم و تامین ذخیره استراتژیک گندم در اختیار استانداری قرار گرفته است، گفت: در فصل خرید تضمینی گندم امسال علاوه بر افزایش 39 درصدی خریدها. در مقایسه با سال گذشته، رکورد این عملیات اقتصادی به مدت پنج سال نیز شکسته شد.

وی ادامه داد: در فصل خرید غلات گندمکاران استان به قیمت 175 هزار ریال خریداری شد که 4 درصد آن زیان مفید و 1 درصد زیان زیان ده بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان رضوی ارزش گندم خریداری شده را بالغ بر 92 میلیارد و 899 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: بیش از 98 درصد از مطالبات یا تقریباً 91 هزار میلیارد ریال به حساب وی واریز شده است.

فرادونی به سطح کیفی گندم خریداری شده اشاره کرد و افزود: گندم کاران استان با توجه به بارندگی های ابتدای سال از کیفیت خوبی برخوردار هستند و کل گندم خریداری شده به میانگین 1.1 درصد و 1.3 درصد ضرر مفید می رسد. ضرر غیر مفید در عین حال، پیری گندم در کمتر از 07/0 درصد از گندم های خریداری شده مشاهده شد.

وی با بیان اینکه در فصل خرید 8 سیلو دولتی، 4 سیلو بخش خصوصی، 10 کارخانه آرد و 27 انبار تعاون روستایی مسئولیت خرید آرد گندم کاران را بر عهده گرفتند، افزود: 26 درصد سیلوهای دولتی، 18 درصد سیلوهای بخش خصوصی. 25 درصد کارخانه های آرد و انبارهای تعاونی 31 درصد از کل خریدها را تشکیل می دهند.

لازم به ذکر است سال گذشته 378 هزار و 920 تن گندم در استان خراسان رضوی خریداری شد.

تبلیغات بنری