مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

۱۰۳ هزار مسکن فرسوده نو شد

تبلیغات بنری

به گزارش یستا به نقل از خبرگزاری فارس: صبح امروز در ستاد وزارت راه و شهرسازی نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم برگزار شد محمد عینی رئیس سازمان نوسازی شهری اظهار داشت: میزان پروانه های صادره در بافت فرسوده در سال 1402 هجری قمری شکسته شد و قبل از آن نسبت به دولت 100 درصد رشد داشت.

العیانی با اشاره به افتتاح 103 هزار مسکن در بافت های فرسوده گفت: در مجموع 100 هزار خانه فرسوده تخریب و نوسازی شد و افزود: سهم ساخت و ساز در بافت های فرسوده در سال 1402 نسبت به مدت مشابه قبل 3.5 درصد افزایش یافته است. سال

آئینی گفت: بیش از 200 کیلومتر راه خاکی در مناطق کم برخوردار در 488 شهرستان آسفالت شد. در ادامه این نشست ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در گذشته کارهای جدی داشتیم. وزارت راه و دولت سیزدهم 5 میلیون خانوار فاقد مسکن واجد شرایط را انباشته کردند که در برنامه اقدام ملی مسکن ثبت شد. وی افزود: در دولت قبل برای 100 متقاضی طرح اقدام ملی مسکن زمین نداشتند.

مالکی گفت: 48 هزار هکتار زمین در بافت شهری در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفت: در این مدت 7 هزار و 200 هکتار از اراضی دولتی مورد تعرض زمین خواران قرار گرفت و 6 هزار و 900 هکتار آن با هوشیاری به دولت بازگردانده شد. از ادارات حفاظت و مابقی در روند قضایی وی افزود: 3 هزار و 500 هکتار زمینی که در مدت تعیین شده در اختیار نهادها و مردم قرار گرفته و ساخته نشده است، به این حکم اشاره کرد و گفت: 153 هزار هکتار زمین در رابطه با نهضت ملی مسکن: پروژه های طرح اقدام ملی که در دولت قبل آغاز شده بود، بر اساس گزارش دیوان محاسبات 7 درصد پیشرفت داشته است.

این مسئول گفت: ماهیت شرکت ملی زمین و مسکن مولد است و در این مدت یک هزار و 570 پروژه تامین مالی شد و برنامه تولیدی ما امسال 98 هزار میلیارد تومان و سال گذشته 35 هزار میلیارد تومان منابع بود و سازمان مسکن تایید کرد: از 60 شهرک ثبت شده ساخت: 19 شهرک در دست طراحی و 11 شهرک در دست اجرا در استان های قم، یزد، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان جنوبی، سمنان و کهگیلویه است. بویراحمد، مازندران و سایر استان ها.

وی افزود: سیاست نهایی دولت سیزدهم توسعه شهرها و افقی بود که در برنامه هفتم دنبال می شود و سوال مربوط به شرکت عمران شهر جدید است و دبیر این بحث آنجاست.

در ادامه این نشست سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گفت: تاکنون 5000 واحد مسکونی برای نهضت ملی مسکن افتتاح شده است و افزود: 281 پروژه طی 33 ماه گذشته به ثبت رسیده است. افتتاح خدمات روبنایی در شهرهای جدید

غفوری گفت: 351 پروژه خدمات زیربنایی دیگر نیز در دستور کار است. از سوی دیگر افتتاح متروی پرند و قطار حومه ای گلشهر به شهر جدید مهستان در دستور کار قرار گرفت معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: 27 شهر جدید در سواحل جنوبی کشور شناسایی شده است. که به دروازه های توسعه اقتصاد ایران تبدیل خواهد شد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا