مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

کوپه برقی آینده‌نگرانه بی‌ام‌و Neue Klasse EV به‌صورت استتارشده رؤیت شد

کوپه برقی آینده‌نگرانه بی‌ام‌و Neue Klasse EV به‌صورت استتارشده رؤیت شد

تبلیغات بنری



خانواده خودروهای الکتریکی آینده BMW Neue Klasse با رونمایی از یک نمونه اولیه کوپه کاملتر شده است. به گزارش اتوبلاگ، این خودرو از موتورهای الکتریکی داخل چرخ (محور) استفاده می کند که می تواند تحولی در طراحی و عملکرد خودروهای برقی ایجاد کند.

استفاده از موتورهای درون چرخ از دیرباز به عنوان راه حلی برای بهبود عملکرد خودروهای الکتریکی پیشنهاد شده است. این موتورها مستقیماً در چرخ ها قرار می گیرند و مزایایی مانند فضای بیشتر بدنه و آزادی طراحی بیشتر را ارائه می دهند. با این حال، وزن بیشتر این موتورها چالش هایی را برای سیستم تعلیق خودرو ایجاد می کند.

در عکس لو رفته از نمونه اولیه، عدم وجود کالیپر ترمز (قطعه ای که لنت ترمز را روی دیسک فشار می دهد) چشمگیر است. این نشان می دهد که BMW احتمالاً سیستم ترمز را در موتور داخل چرخ ادغام کرده است. اگرچه این راه حل می تواند پیچیدگی بیشتری به سیستم اضافه کند، اما با توجه به سابقه نوآوری BMW، انتظار می رود که بر این چالش غلبه کند.

خودروی الکتریکی آینده BMW، Neue Klasse EV

عکاس: KGP Photography/Autoblog

جزئیات فنی زیادی در مورد پلت فرم جدید وجود ندارد، اما BMW قبلاً اطلاعاتی را هنگام معرفی نسخه سدان این خودرو در اواخر سال 2023 به اشتراک گذاشته بود. بر اساس این اطلاعات، نسل جدید باتری های BMW 20٪ تراکم انرژی بیشتر و 30٪ سریعتر ارائه می دهد. سرعت شارژ نسبت به مدل فعلی i4.

ب ام و می گوید که علاوه بر باتری های قوی تر، راندمان کلی خودرو تا 25 درصد افزایش می یابد و این رقم در زمستان به لطف پمپ حرارتی جدید به 40 درصد خواهد رسید. بهبودهای مورد بحث در نهایت باعث افزایش 30 درصدی برد رانندگی خودرو در مقایسه با نسل فعلی خودروهای الکتریکی BMW خواهد شد.

اگرچه بدنه این نمونه اولیه آماده تولید انبوه به نظر می رسد، اما انتظار می رود ب ام و به زودی جزئیات بیشتری از موتورهای نسل بعدی خودروی الکتریکی خود منتشر کند.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا