مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

هزینه‌کرد برای ذخیره‌سازی ابری سازمانی تا سال 2028 دو برابر می‌شود

هزینه‌کرد برای ذخیره‌سازی ابری سازمانی تا سال 2028 دو برابر می‌شود

تبلیغات بنری



بر اساس تحقیقات Omdia، هزینه های ذخیره سازی ابری سازمانی تا سال 2028 به 128 میلیارد دلار در مقایسه با 57 میلیارد دلار در سال گذشته دو برابر خواهد شد. این شرکت درآمدهای مرکز داده IaaS و PaaS را در گزارش سالانه خدمات داده ذخیره سازی خود تجزیه و تحلیل کرد.


به گزارش ایتنا به نقل از Ciudave، AWS با 30 درصد درآمد کل، مایکروسافت با 22 درصد و Google Cloud با 14 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. دنیس هان، تحلیلگر ارشد در Omdia می گوید: «بخش ابری آمازون به لطف پیشرفت های قابل توجه در ذخیره سازی اشیاء، که رایج ترین انبار داده در فضای ابری است، 38 درصد از ظرفیت مصرفی را دارد.

طبق آخرین پیش‌بینی گارتنر، سهم درآمد Hyperscaler تقریباً مطابق با آخرین تقسیم‌بندی فصلی از کل درآمد خدمات ابری بود، به عنوان یک دسته از هزینه‌های فناوری اطلاعات که در سال جاری به حدود 700 میلیارد دلار خواهد رسید. رسانه ها پیش بینی می کنند که هزینه های ذخیره سازی ابری تا سال 2024 به 70 میلیارد دلار برسد.


برای امسال، Omedia انتظار دارد که با افزایش سرمایه گذاری شرکت ها در بخش داده فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی، بازار سالانه 18 درصد رشد کند.

 



هان گفت: «به طور کلی، حوزه های تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی مولد یک موهبت واقعی برای فضای ابری خواهد بود – زیرا تجزیه و تحلیل در حال حاضر چنین بوده است. 70 درصد پروژه‌های هوش مصنوعی به داده‌ها نگاه می‌کنند، آن‌ها را سازماندهی می‌کنند، دسته‌بندی می‌کنند و سعی می‌کنند آن‌ها را مرتب کنند.»


پذیرش هوش مصنوعی الگوهای مصرف ذخیره سازی ابری را تغییر می دهد زیرا شرکت ها داده ها را برای تغذیه ابزارها و برنامه های کاربردی مدل سازی زبان بزرگ جمع آوری می کنند. هان گفت: «هوریستیک تأثیر بسیار بیشتری بر حفظ کارکنان نسبت به آموزش LLM خواهد داشت.


همه واحدهای ذخیره سازی یکسان ایجاد نمی شوند. بر اساس تجزیه و تحلیل Ammedia، ذخیره سازی اشیاء 70 درصد از کل ظرفیت کل ابر را تشکیل می دهد، اما تنها یک سوم هزینه های ذخیره سازی را تشکیل می دهد. این ارزان ترین نوع ذخیره سازی است و بیشتر برای مدیریت و ذخیره سازی داده ها استفاده می شود.


هر دو ذخیره سازی بلوک و فایل حدود یک سوم ظرفیت ذخیره سازی ابر را تشکیل می دهند و گران تر و تخصصی تر هستند. ذخیره سازی بلوک برای پایگاه داده، سیستم های هوش تجاری، و بارهای کاری کانتینری بهینه شده است، در حالی که فایل از ابزارهای همکاری دسکتاپ و محیط های مزرعه سرور پشتیبانی می کند.


هان گفت که انتظار دارد هوش مصنوعی مولد مصرف ذخیره سازی فایل را تسریع کند. این چارچوب ذخیره سازی انتخابی برای تولید بازیابی پیشرفته و یک روش محبوب برای تهیه LLM های خاص دامنه است. همچنین گران ترین گزینه ذخیره سازی ابری است.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا