مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

نتانیاهو: جنگ در نوار غزه ادامه دارد

تبلیغات بنری

به گزارش وبسایت جهان نیوز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که جنگ در نوار غزه ادامه دارد.


وی که در هشت ماه گذشته نتوانست به اهداف اعلام شده جنگ غزه از جمله نابودی حماس و بازگشت اسرای صهیونیستی دست یابد، مدعی شد: جنگ را تا رسیدن به اهداف جنگ از جمله تخریب ادامه خواهیم داد. حماس و بازگشت اسرا و اینکه غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نیست، در غیر این صورت ما به آن پایبند خواهیم بود.



نتانیاهو افزود: نیروهای ما در رفح، الشجاعیه و همه جای نوار غزه حضور دارند و در زیرزمینی و زمینی در نوار غزه با مبارزه سختی روبرو هستیم و گاهی درگیری ها دست به دست می شود. دست.» .



وی همچنین مدعی شد: ما به همه کسانی که در اهداف جنگ غزه تردید دارند می گوییم که هیچ جایگزینی برای پیروزی وجود ندارد و نیروهای ما جان خود را بیهوده از دست نداده اند.



وی با وجود تعلل مکرر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص آتش بس و تبادل اسرا، گفت: هیچ تغییری در توافق پیشنهادی جو بایدن وجود ندارد. حماس تنها مانع آزادی زندانیان ماست. فشار سیاسی و نظامی تنها راه بازگرداندن 120 اسیر کشته شده و زنده است.



رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته در سخنانی درباره جنگ علیه نوار غزه گفت که رژیم اسرائیل آتش بس جدیدی را پیشنهاد کرده است.



بایدن افزود: تمرکز بر پایان دائمی این جنگ بود. جنگی که همه اسرای صهیونیست را آزاد می کند، امنیت اسرائیل را تضمین می کند، شرایط بهتری را در نوار غزه بدون (به گفته بایدن) قدرت حماس ایجاد می کند و راه را برای راه حلی سیاسی هموار می کند که آینده بهتری را برای اسرائیلی ها فراهم می کند و (به گفته بایدن) بایدن) برای فلسطینی ها یکسان.



جنبش حماس چارچوب کلی این طرح را پذیرفت و این جنبش ملاحظات خود را در خصوص جزئیات آن به میانجیگران ارسال کرد، اما نتانیاهو با اصرار بر ادامه جنگ علیه اسرائیل تسلیم خواسته ها و ملاحظات مشروع حماس و مقاومت فلسطین نشد. نوار غزه.



به گزارش این خبرگزاری، با گذشت حدود 9 ماه از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه بدون هیچ نتیجه و دستاوردی، این رژیم روز به روز بیش از پیش در بحران های داخلی و خارجی خود فرو می رود. نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای امضای توافق آتش بس با مقاومت فلسطین به جای ادامه جنگ، با فشارهای داخلی گسترده به ویژه از سوی خانواده های اسرای صهیونیست مواجه است.



در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان ادامه جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست اصرار دارند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که هدف نتانیاهو از اصرار بر ادامه جنگ حفظ حرفه سیاسی و فرار از تعقیب قضایی در پرونده های فساد است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا