مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

مجازات قتل در تصادف رانندگی چیست؟

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از همشهری آنلاین، مهدی روشن، وکیل دادگستری و عضو رسمی کانون وکلای دادگستری استان البرز در این باره می گوید: اگر فردی بر اثر سانحه رانندگی فوت کند، یکی از انواع ناخواسته است. وی اشاره می کند که جنایات قتل در قانون مجازات اسلامی ممکن است به دلیل سهل انگاری یا سهل انگاری، عدم رعایت مقررات دولتی و یا عدم مهارت راننده رخ دهد و منجر به فوت شخص دیگری شود.

وی می افزاید: بر این اساس قانونگذار مجازات حادثه ای را که منجر به مرگ غیرعمد می شود، جزای نقدی و حبس از 6 ماه تا 3 سال تعیین کرده است، در مواردی که خانواده متوفی در دادگاه اعلام بخشش کنند، مجازات آن حبس است. . قابل تبدیل به جریمه است.

این وکیل دادگستری ادامه می دهد: قتل در حوادث رانندگی به سه دلیل زیر عمدی نیست.
عدم رعایت مقررات دولتی: عدم رعایت مقررات دولتی به معنای عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی است.

سهل انگاری یا سهل انگاری: سهل انگاری انجام یک عمل خطرناک و ممنوعه مانند رانندگی با سرعت غیرقانونی و سهل انگاری عبارت است از سهل انگاری از یک عمل مستحب و لازم مانند عدم رانندگی در محدوده سرعت تعیین شده.

عدم مهارت راننده وسیله نقلیه: نداشتن مهارت راننده وسیله نقلیه به معنای رانندگی بدون گواهینامه یا نداشتن مهارت کافی در رانندگی است.

یکی از اعضای رسمی کانون وکلای دادگستری استان البرز می گوید: طبق قانون مرگ بر اثر سانحه رانندگی از نوع قتل عمد محسوب می شود و جزای نقدی و حبس دارد.

وی می افزاید: همچنین باید توجه داشت که گاهی در مواردی اگر این حادثه با عمد قبلی و با قصد و قصد کشتن شخص دیگری اتفاق بیفتد ممکن است از مصادیق قتل عمد باشد و مجازات قصاص تعیین می شود. برای موضوع.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا