مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

علامت تجاری چه کاری انجام می‌دهد؟

تبلیغات بنری

به گزارش خبرگزاری جهان به نقل از میزان. یک علامت تجاری به مالک خود حمایت قانونی می‌کند و او می‌تواند از آن برای متمایز کردن کالاها یا خدمات خود استفاده کند یا به شخص دیگری اجازه دهد در ازای پرداخت از آن علامت خاص استفاده کند. در واقع، حق انحصاری استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده برای استفاده در محصولات و خدمات مورد نظر یا اعطای مجوز استفاده از آن به دیگری تنها متعلق به مالک علامت تجاری است. مدت حمایت از علائم تجاری ده سال است که به تعداد نامحدود قابل تمدید بوده و با پرداخت هزینه های مقرر در آیین نامه تمدید می شود.

از منظری گسترده تر، حمایت از علائم تجاری به دلیل شهرت و منافع مادی، دارندگان این حقوق را تشویق می کند تا اقدامات مبتکرانه و شجاعانه در سطح جهانی را انجام دهند و علاوه بر جلوگیری از رقابت ناعادلانه و غیرمنصفانه مانند جعل علامت تجاری مشابه برای کشور، اقدام کنند. سود یک شرکت محصول یا خدمات پست و متفاوت را حذف کنید. علائم تجاری توسط دادگاه محافظت می شوند، بنابراین دادگاه ها در اکثر حوزه های قضایی قادر به جلوگیری از نقض علائم تجاری هستند.

در یک مفهوم کلی تر، برندها با شناخت کالاها یا خدمات خاص و کسب منافع مالی در سراسر جهان، ابتکار و کارآفرینی را ترویج می کنند. حفاظت از علائم تجاری از رقابت تجاری ناعادلانه در قالب تولید کالاهای تقلبی و استفاده از علائم تجاری برای فروش محصولات بی کیفیت جلوگیری می کند. این سیستم به افراد دارای مهارت و سرمایه کمک می کند تا کالاها و خدمات خود را به صورت عادلانه تولید و به فروش برسانند که تجارت بین المللی را نیز تسهیل می کند.

این سیستم حمایت از علائم تجاری، این فرصت را برای افرادی که دارای مهارت و تجربه کافی هستند، فراهم می کند تا کالاها و خدمات خود را در عادلانه ترین شرایط ممکن تولید و به بازار عرضه کنند و امکان تجارت بین المللی را برای آنها تسهیل کرده و همچنین اعتماد به حقوق مصرف کننده را بر اساس انتخاب خود ایجاد کنند. .

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا