مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

صعود تاریخی گرجستان با شکست پرتغال

صعود تاریخی گرجستان با شکست پرتغال

تبلیغات بنری



به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، سومین دیدار مرحله گروهی رقابت های یورو 2024 و گروه ششم این رقابت ها از ساعت 22:30 عصر چهارشنبه به صورت همزمان پیگیری شد. دیدار تیم های ملی گرجستان مقابل پرتغال و جمهوری چک در مقابل ترکیه.

در حالی که پرتغال با 6 امتیاز قبل از این دیدار در صدر گروه قرار داشت و گرجستان با یک امتیاز در انتهای جدول قرار داشت، شاگردان ویلی ساگنول عملکردی فراتر از حد انتظار داشتند و پرتغال را 2 بر صفر شکست دادند.

در دقایق اول و دوم بازی، خویشا کواراتساخالیا گرجستان را پیش انداخت و هواداران پرتغالی را شوکه کرد.

در نیمه دوم که شاگردان روبرتو مارتینز به دنبال گل تساوی بودند، اشتباه مدافعان این تیم باعث شد تا داور یک ضربه پنالتی اعلام کند. جورج میکاوتادزه پشت این توپ ایستاد و در دقیقه 57 گل دوم را برای گرجستان به ثمر رساند و یکی از عجیب ترین نتایج جام ملت های اروپا تا به اینجا را کسب کرد.

در ادامه تلاش پرتغالی ها نتیجه ای حاصل نشد تا این دیدار با شکست عجیب و غیرقابل تصور مقابل گرجستان به پایان برسد. با این نتیجه پرتغال و ترکیه به عنوان تیم های اول و دوم صعود کردند و گرجستان به عنوان سومین تیم برتر به مرحله بعد راه یافت.


در دیگر دیدار همزمان این گروه، جمهوری چک و ترکیه صف آرایی کردند. در عرض 9 دقیقه، آنتونین باراک دو کارت زرد از داور دریافت کرد که باعث شد جمهوری چک در دقیقه 20 یک بازیکن را از دست بدهد دقیقه 45.

در نیمه دوم هاکان چالهان اوغلو در دقیقه 51 گل ترکیه را به ثمر رساند اما در دقیقه 66 توماس سوچک کار را به تساوی کشاند.

سپس در حالی که بازی به وقت اضافه می رفت، جنک توسون در دقیقه چهارم وقت اضافه گل دوم ترکیه را به ثمر رساند تا هواداران این تیم احساس بهتری نسبت به صعود داشته باشند. با به صدا درآمدن سوت پایان بازی، درگیری کوچکی بین بازیکنان دو تیم به وجود آمد و داور آن ها را با کارت های زرد و قرمز تنبیه کرد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا