مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

شماره گذاری نیسان آبی متوقف شد

تبلیغات بنری

به گزارش جهان نیوز ، مهدی انکوروج مدیرکل دفتر صنعت حمل و نقل سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: بر اساس نتایج آزمایشات استاندارد، نیسان وانت فاقد شرایط ایمنی و کیفی بوده و بر این اساس خودرو مورد نیاز بوده است. تایید شد، گواهی به حالت تعلیق درآمد و شماره گذاری آن متوقف شد.

تولید این خودرو از 70 سال پیش آغاز شد و در این سال ها هیچ پیشرفتی در زمینه ایمنی و کیفیت خودرو به جز تغییر موتور که اتفاقاً به دلیل استفاده از یک موتور قدیمی موتور 8 سوپاپ افزایش مصرف سوخت.

وی در گفت و گو با سید وسیما گفت: ساختار یکپارچه خودرو باعث می شود در برخوردهای از جلو انرژی برخورد به سرنشینان منتقل شده و باعث آسیب جدی به سرنشینان شود. ثابت بودن صندلی آن باعث می شد راننده نتواند در حین رانندگی کنترل کند و ترمز دستی، نیروی ترمز، چراغ ها و نشانگرها مطابق با استانداردهای لازم نبوده و با این وضعیت تردد خودروها در ناوگان حمل و نقل کشور بسیار ناامن شد. .

انگورج افزود: در سال های اخیر به دلیل مشکلات عبور و مرور مدیران مختلف در شرکت زامیاد، هیچ گونه اصلاحی در خودرو صورت نگرفت. برای مشکلی مانند لکه‌های جوش، خودروساز از برچسب‌هایی برای پنهان کردن آن‌ها به جای رفع آنها استفاده کرد.

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: قرارگیری نامناسب مخازن گاز طبیعی فشرده در این خودرو باعث شد تا شاهد انفجارهای فراوان و تخریب اموال عمومی باشیم.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا