مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

سرفه کردن باعث توقف حمله قلبی شود؟

تبلیغات بنری

به گزارش جهان نیوز به نقل از سلامت نیوز، اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که اگرچه سرفه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه می تواند روند سکته قلبی را کند کند، اما تا به امروز شواهد قطعی دال بر این موضوع وجود ندارد. سرفه می تواند حمله قلبی را متوقف کند. سرفه جز در شرایط خاص برای بیماران قلبی مفید نیست.

به عنوان مثال، مطالعات منتشر شده نشان داده است که سرفه می تواند به بهبود فشار خون و هوشیاری در بیماران مبتلا به آریتمی بدخیم بطنی کمک کند.


حملات قلبی و ایست قلبی


ایست قلبی: این اتفاق زمانی رخ می دهد که جریان خون در بدن کاهش می یابد و انقباضات قلب ضعیف تر و نامنظم تر می شود در نتیجه اکسیژن به قسمت های مختلف بدن نمی رسد و فرد هوشیاری خود را از دست می دهد.

حمله قلبی: این رویداد در اصطلاح پزشکی به انفارکتوس میوکارد معروف است و زمانی رخ می دهد که جریان خون به نقطه خاصی از قلب در اثر انسداد عروق قطع می شود و این به نوبه خود منجر به توقف سلول های آن نقطه می شود و مرگ به دلیل کمبود جریان خون و خلاص شدن از کمبود اکسیژن.

اگر درمان به موقع انجام نشود به مرور زمان باعث آسیب شدید به عضله قلب می شود. علائم مرتبط با حمله قلبی که ما باید آنها را بشناسیم تا سریع عمل کنیم شامل موارد زیر است:

خسته

سرگیجه

حالت تهوع

تنگی نفس

منبع

هیپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد)

کمک های اولیه در صورت حمله قلبی

اگر بعد از سه دقیقه درد قفسه سینه شما برطرف نشد، مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، اگر در حال رانندگی هستید، بلافاصله ماشین را متوقف کنید و با 911 تماس بگیرید.

اگر در معرض خطر حمله قلبی هستید، تا حد امکان از رانندگی خودداری کنید زیرا ممکن است هر لحظه در حین رانندگی از هوش بروید و این می تواند عواقب جدی برای شما و دیگران داشته باشد.

سپس بی حرکت بمانید تا عضلات مرکزی خود را تحت فشار قرار ندهید. اگر این اولین بار است که دچار حمله قلبی می شوید، مصرف آسپرین را فراموش نکنید.


نکات مراقبت از قلب


کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای مراقبت از سلامت خود انجام دهید.
– از آنجایی که ورزش به سلامت قلب کمک می کند، می توانید روزانه در باشگاه ورزش کنید یا پیاده روی کنید.

– داشتن خواب مناسب و استراحت کافی مهم است.

ویتامین های B می توانند رگ های خونی را گشاد کرده و گردش خون را بهبود بخشند.

فشار خون شما باید به طور منظم چک شود، زیرا حفظ فشار خون ثابت برای جلوگیری از حمله قلبی ناگهانی بسیار مهم است.

– از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل خودداری کنید.

همانطور که می بینید، سرفه روش موثری برای متوقف کردن حمله قلبی نیست، با این حال، تشخیص به موقع علائم حمله قلبی به شما این امکان را می دهد که اقدامات مناسب را برای جلوگیری از آسیب های جبران ناپذیر انجام دهید.

علاوه بر این، پیروی از یک سبک زندگی سالم به سلامت قلب و عروق کمک می کند و همچنین از حملات قلبی یا سایر بیماری های مرتبط با قلب جلوگیری می کند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا