مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

توهین به سرباز گران تمام شد

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در تشریح این خبر، یکی از بسترهای وقوع جرائم و انتشار مطالب خلاف قانون فضای اینستاگرام است و پلیس نیز در این فضا حضور دارد و با هرگونه تخلف از قانون و محتوای خلاف قانون و اخلاق برخورد می کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه اخیرا برخی افراد فرصت طلب برای درآمدزایی و دیده شدن در اینستاگرام دست به هر اقدامی زده اند، تصریح کرد: در چند روز گذشته کلیپی در فضای مجازی پخش شد که موجب آزرده شدن بسیاری از شهروندان به ویژه سربازان عزیز شد. و به دلیل اینکه محتوای این ویدئو مملو از توهین و تمسخر بود، به شهرت رسید که در راستای تقاضای مردمی برای شناسایی این افراد، به ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی مناطق عشایری تهران بزرگ قرار گرفت.

رئیس پلیس فدرال پایتخت با اشاره به سرعت بالای پلیس در شناسایی عاملان این فیلم، تصریح کرد: پس از بررسی های کارشناسی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فدرال مناطق عشایری تهران بزرگ، تمامی عوامل دخیل در تهیه و تولید این ویدئو شناسایی شد و فیلمبردار، تدوینگر و بازیگران به پلیس مناطق قبیله ای فدرال احضار شدند

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به مسدود شدن صفحه ماموران مرتبط با این ویدئو، افزود: این افراد پس از حضور در پلیس مناطق عشایری ضمن ابراز ندامت، هدف خود را حضور و کسب درآمد اعلام کردند و پرونده برای آنها ارسال شد. برای تشریفات قانونی به قوه قضاییه

رئیس پلیس مناطق عشایری فدرال تهران بزرگ با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران توهین در فضای مجازی جرم تلقی شده و مجازات قانونی برای آن در نظر گرفته شده است، توصیه کرد: افرادی که از فضای مجازی برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند. آنها نباید به هیچ خط قرمزی پایبند باشند و چارچوب های اخلاقی و قانونی را نادیده بگیرند و می دانند پلیس مناطق عشایری با جدیت و قاطعیت بر اساس قانون و وظیفه ذاتی خود با آنها برخورد خواهد کرد با پلیس، مرکز اورژانس سایبری به شماره تلفن 096380 و یا مراجعه به سایت پلیس فتای به نشانی www.fata.gov.ir و گفتگو با کارشناسان این پلیس.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا