مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

بالاخره نوروبیون بزنیم یا نه؟

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از سایت سلامت نیوز، معمولاً این تصور در بین مردم وجود دارد که در صورت احساس ضعف، خستگی و بی حالی از آمپول نوروبیون استفاده کنند زیرا این آمپول در صورت این ایده نقش تقویتی دارد به طور کامل حذف شده است، این اشتباه است این آمپول را فقط افرادی می توانند استفاده کنند که از کمبود ویتامین B رنج می برند.

یک متخصص داخلی گفت: طی مطالعات علمی، اگر فردی بدون اینکه دچار کمبود ویتامین B شود، آمپول نوروبیون را به طور مرتب برای بازگرداندن احساس خستگی تزریق کند، تأثیری نخواهد داشت، بلکه تأثیر روانی مصرف دارو خواهد داشت، مگر اینکه او از کمبود ویتامین B رنج می برد و مقدار خاصی از این آمپول را پزشک تجویز می کند.

سید امین موسوی درباره مصرف آمپول نوروبیون گفت: ویتامین B به طور طبیعی در گوشت وجود دارد و گوشت و جگر از غنی ترین منابع ویتامین های گروه B محسوب می شود و این آمپول برای کسانی که از کمبود ویتامین B رنج می برند استفاده می شود. . معمولا کسانی که رژیم گیاهخواری مطلق را دنبال می کنند دچار کمبود ویتامین B هستند و باید از این طریق ویتامین B خود را تکمیل کنند.

وی ادامه داد: به طور کلی در بین مردم این تصور وجود دارد که در هنگام احساس ضعف، خستگی و بی حالی از آمپول نوروبیون استفاده کنند، زیرا این آمپول نقش تقویتی در قدرت بدنی دارد، اما این تصور کاملاً اشتباه و تنها است افرادی که ویتامین مصرف می کنند از آن استفاده می کنند. کمبود ویتامین B می توانید از این آمپول استفاده کنید.

موسوی گفت: ویتامین های B2، B1 و B12 از رایج ترین ویتامین های موجود در آمپول نوروبیون هستند. این ویتامین ها در خون سازی به ویژه ویتامین B12 تاثیر دارند و ویتامین B1 و B6 نیز در تقویت سلول های عصبی و اعصاب نقش دارند.

وی بیان کرد: طبق بررسی های علمی، اگر فرد بدون کمبود ویتامین B، آمپول نوروبیون را به طور معمول برای بازگرداندن احساس خستگی تزریق کند، تاثیری نخواهد داشت، اما تاثیر روانی مصرف دارو تنها در صورت کمبود ویتامین B است. . با نسخه، دوز مشخصی از این آمپول تزریق می شود.

این متخصص بیماری های داخلی گفت: افراد گیاهخوار در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند، بنابراین می توانند با تجویز پزشک از این آمپول در برنامه روزانه خود استفاده کنند.

وی درباره عوارض این آمپول گفت: این آمپول به دلیل محلول بودن در آب عوارض خاصی ندارد اما در موارد نادری ممکن است فرد دچار خارش پوست، حالت تهوع، استفراغ و آکنه شود.

موسوی خاطرنشان کرد: این آمپول نیازی به تجویز پزشک ندارد و به صورت رایگان در داروخانه ها موجود است، اما مصرف روتین آن توصیه نمی شود. در سایر موارد که فرد دچار مشکلات عصبی (نه روانی) می شود، این آمپول توسط پزشک تجویز می شود.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر سرطان زایی این آمپول گفت: از جمله عوارضی که شرکت داروسازی ذکر کرده سرطان ذکر نشده است و در صورت بروز چنین حالتی حتما دلیل دیگری وجود دارد که پلی سیتمی ورا است که بدخیم نیست. می تواند یک عارضه جانبی باشد. این آمپول غیر ضروری است.

این متخصص بیماری های داخلی در پایان تصریح کرد: این آمپول برای همه افراد نقش تقویت کننده ندارد، بنابراین به افرادی که توسط پزشک تشخیص داده شده است، توصیه می شود از این آمپول استفاده کنند در آن می تواند برای بیماران دیابتی که نورون های محیطی کمتری دارند مفید باشد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا