مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

این گیاه در آمریکا منقرض شد!

این گیاه در آمریکا منقرض شد!

تبلیغات بنری



بالا آمدن سطح آب دریا باعث انقراض اولین گیاه در ایالات متحده شده است که یک کاکتوس نادر با ارتفاع شش متر است.

به گزارش ایسنا. کارشناسان اولین انقراض محلی یک گونه گیاهی را به دلیل بالا آمدن سطح آب دریاها در ایالات متحده ثبت کرده اند.

محققان می گویند که گونه نادری از درخت کاکتوس در فلوریدا منقرض شده است و گمان می رود اولین گونه ای باشد که به دلیل افزایش سطح دریا در ایالات متحده ناپدید شده است.

این کاکتوس Key Largo که بیش از 20 فوت قد دارد، زمانی یکی از زیباترین ساکنان فلوریدا کیز بود، اما امروزه این گونه منحصر به فرد قربانی بالا آمدن سطح دریا شده است.

جنیفر بوسلی، مدیر حفاظت منطقه‌ای در باغ گیاه‌شناسی استوایی فیرچایلد و نویسنده ارشد این مطالعه، می‌گوید: «متاسفانه، کاکتوس درختی Key Largo ممکن است به عنوان زنگ خطری برای واکنش سایر گیاهان ساحلی به تغییرات آب و هوایی عمل کند.

کاکتوس درختی Key Largo که با نام علمی Pilosocereus millspaughii شناخته می شود، هنوز در چند جزیره پراکنده در سراسر دریای کارائیب، از جمله شمال کوبا و بخش هایی از باهاما، یافت می شود. با این حال، حضور آن در ایالات متحده، جایی که برای اولین بار در سال 1992 مشاهده شد، پایان یافت.

این گیاه در آمریکا منقرض شده است!

تهدیدهای سه گانه

درخت کاکتوس با تهدید سه گانه مواجه شد. اول، بالا آمدن آب اقیانوس، آوردن آب نمک به این گیاه، دوم، طوفان هایی که خاک را با جزر و مد بالا می برد، و سوم، علفخواران. تا سال 2021، گروهی متشکل از 150 درخت آلوئه که زمانی رشد می‌کردند، به شش ساقه بیمار کاهش یافت.

برای سال ها، محققان حتی نمی دانستند که کاکتوس درختی Key Largo در ایالات متحده وجود دارد. در ابتدا با نزدیکترین خویشاوند خود، کاکتوس درختی Pilosocereus robinii اشتباه گرفته شد و همین شناسایی دیرهنگام بود که تلاش‌های حفاظتی را به تاخیر انداخت.

در سال 2019، آلن فرانک، مدیر مجموعه هرباریوم در موزه تاریخ طبیعی فلوریدا، به این نتیجه رسید که این گروه از درختان تنها درختی از نوع خود هستند که تاکنون در ایالات متحده گزارش شده است.

این گیاه در آمریکا منقرض شده است!

سالها خسارت

باغ گیاه شناسی گرمسیری فیرچایلد در حال حاضر نظارت بر جمعیت این درختان کاکتوس را در این منطقه آغاز کرده است.

هر دوی این کاکتوس ها با چالش های مشابهی روبرو بودند. توسعه آنها در کیز بر روی زیستگاه آنها فشار وارد کرده است، در حالی که افزایش سطح دریا باعث نفوذ آب شور و فرسایش خاک شده است. بنابراین، جمعیت کاکتوس درختی Key Largo از بین رفت و این گونه در سال 1984 در معرض خطر انقراض ملی اعلام شد.

در سال 2015 بود که محققان متوجه علائم هشدار دهنده برای کاکتوس Key Largo شدند. علفخواران شروع به تغذیه از این کاکتوس کردند که به احتمال زیاد به دلیل کمبود آب شیرین به دلیل سیلاب های آب شور بود.

جیمز لانژ، یکی از نویسندگان این مطالعه و گیاه شناس پژوهشگر در Fairchild، گفت: «در سال 2011، ما شروع به مشاهده سیل آب شور از جزر و مد در منطقه کردیم به این حیوانات که برای این هدف قرار گرفته اند، اما ما نمی توانیم با اطمینان بگوییم، اما ما هرگز این حیوانات را در حال خوردن کاکتوس در این منطقه ندیده ایم.

سپس، طوفان ایرما در سال 2017 رخ داد که باعث طوفان فاجعه بار و جاری شدن سیل در جزیره شد.

این طوفان نشان داد که کاکتوس Key Largo چقدر آسیب پذیر است. بلندترین نقطه این جزیره تنها 15 فوت از سطح دریا بالاتر است و مناطق وسیعی از آن برای چندین روز زیر آب باقی ماند و محققان برای کمک به حیوانات رنج‌دیده جزیره استخرهایی پر از آب شیرین برای توله‌ها ایجاد کردند.

با وجود تمام این تهدیدات، تنها شش ساقه از کاکتوس درختی Key Largo توانسته اند تا سال 2021 زنده بمانند.

البته محققان شش ساقه باقی مانده را نجات دادند و در گلخانه ها یا زیستگاه های کنترل شده در فضای باز کاشتند، اما متاسفانه در حال حاضر هیچ نمونه طبیعی از کاکتوس های درختی Key Largo وجود ندارد.

با این حال، امیدی برای آینده وجود دارد، زیرا محققان احتمال معرفی مجدد این گونه در طبیعت را رد نکرده اند.

جورج گان، یکی از نویسندگان این مطالعه و مدیر اجرایی موسسه حفاظت منطقه ای می گوید: «ما در آستانه از دست دادن تنوع زیستی هستیم. تحقیقات ما در فلوریدا جنوبی در 25 سال گذشته نشان می دهد که بیش از یک از هر چهار گونه گیاهی بومی در معرض خطر انقراض منطقه ای قرار دارند یا به دلیل از بین رفتن زیستگاه، برداشت بیش از حد، گونه های مهاجم و سایر عوامل مخرب از بین رفته اند. در حال حاضر بیش از 50 گونه در حال انقراض هستند که چهار گونه از آنها در سطح جهان منقرض شده اند.

این مطالعه در مجله موسسه تحقیقات گیاه شناسی تگزاس منتشر شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا