مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

ادای احترام مجلس هند به شهید رئیسی

تبلیغات بنری

به گزارش تارنمای جهان نیوز، راجیا سبها، مجلس اعلای پارلمان هند رسما یاد و خاطره رهبران ایران، مالاوی و تانزانیا را که در هفته های اخیر به طرز غم انگیزی درگذشتند، با چند دقیقه سکوت گرامی داشت.

جاگدیپ دانکار معاون رئیس جمهور هند در این مجلس تسلیت صمیمانه خود را به ملت و دولت این کشورها اعلام کرد و گفت: نمایندگان محترم، با کمال تأسف که جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسین از دنیا رفته است امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، علی ناکرام رئیس جمهور تانزانیا، حسن موینی و معاون رئیس جمهور مالاوی، ساولوس کلاوس چیلیما.

دانکار در ادامه صحبت های خود درباره حوادث تلخی که منجر به فوت آنها شد، گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران جناب آقای ابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه، امیر عبداللهیان و دیگر مقامات ارشد کشور در کشور در هلیکوپتر ناگوار جان باخت. تصادف می کند. در تاریخ 22 اردیبهشت 1393 به جمهوری اسلامی ایران سفر کردم و به پاس تلاش ها و مساعدت های ایشان در تحکیم روابط دوجانبه در مراسم رسمی شرکت کردم. ملت ما تشییع جنازه مقامات ایرانی را به عنوان روز عزای ملی جشن گرفتند.

سپس درباره رهبران مالاوی و تانزانیا صحبت کرد و یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

معاون رئیس جمهور هند در پایان از نمایندگان مجلس خواست به یاد آن مرحوم را گرامی دارند و گفت: مجلس هند صدای خود را به خانواده قربانیان، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران، جمهوری تانزانیا می افزاید. و جمهوری مالاوی در تسلیت رهبرانشان.

سپس سناتورهای هندی برای قدردانی از رهبران فقید و کمک های مهم آنها در روابط هند، چند دقیقه سکوت کردند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا