مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

آیت‌الله علم‌الهدی: مسئله حجاب با زور حل نمی‌شود

تبلیغات بنری

به گزارش جهان نیوز ، آیت الله علم الهادی امروز در دیدار مدیران، معاونین و کارکنان دادگستری خراسان رضوی به مناسبت هفته قوه قضائیه، ضمن تبریک این هفته و برگزاری مناطق گفت: قوه قضائیه بزرگترین وسیله توسعه اداره ولایت در جامعه است و امت اسلامی است.

وی با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب، شهید بهشتی که با پیروزی انقلاب همراه بود، مغز متفکر نهضت اجرایی و عملیاتی در مبارزه با رژیم استبدادی بود، ادامه داد: در دوران مبارزات انقلابی و در غیاب آنها. امام دو محور داشتیم، یک محور فکری و یک محور اجرایی و عملیاتی. در مورد محور فکری، استاد شهید آیت الله مطهری هدایت می شد و ایشان نسل جوان و نیروهای فعال اجتماعی را در تبیین مبانی انقلاب راهنمایی می کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه شهید مطهری همه مسائل و مسائل انقلاب را به اصل نگاه توحیدی مرتبط و تبیین کرد، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی نیز محور عملیاتی و اجرایی انقلاب را پیش می برد. تقلا. .

وی افزود: اولین حرکتی که در عید سعید فطر سال 57 رخ داد که به 17 شهریور و تحرکات متناوب مردم علیه رژیم ستمشاهی انجامید، رهبری شهید بهشتی بود. دکتر مفتح در روز عید سعید فطر شهید بهشتی علیرغم تدابیر رژیم برای متفرق کردن جمعیت نمازگزاران، جمعیت را با مدیریت کامل متحد کرد و به سمت میدان آزادی حرکت کرد.

آیت الله علم الهادی به تأثیر مدیریت میدانی شهید بهشتی بر مبارزات انقلابی اشاره کرد و ابراز داشت: شهید بهشتی با رهنمودهای خود راه انقلاب را از دستان جریان های انحرافی مختلف از جمله منافقین و کمونیست ها جدا کرد. در این راه انقلاب را تطهیر کرد. حزب الله.

وی تصریح کرد: پس از انقلاب و تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی، شهید بهشتی به عنوان نایب رئیس، مدیریت مجلس خبرگان قانون اساسی را بر عهده گرفت و در مقابل جریانات ملی و آزادی خواه مخالف اصل ولایت فقیه در قانون اساسی ایستاد. . اصل 5 و 110 قانون اساسی به طور کامل تصویب شد.

عضو شورای رهبری خبرگان رهبری به برگزاری میزگردهای اندیشه در روزهای اول انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: خود شهید بهشتی اجرای میزگردها را با حرکت های الحادی دنبال می کرد و این میزگردها نه تنها ریشه های مارکسیستی را در آن ایجاد کرد. ایران بلکه. همچنین در منطقه.

وی همچنین به انتخاب شهید بهشتی به عنوان رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: انتخاب شهید بهشتی به قوه قضائیه راهبردی در راستای این قوه بود، یعنی امام راحل خواستار همه ارزش های دینی و انقلابی بودند. که باید در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی در کشور بوجود بیاید که توسط دکتر بهشتی اجرا خواهد شد.

آیت الله علم الهادی قوه قضائیه را مهم ترین نهاد ضامن اجرا و تأیید ارزش های دینی و انقلابی در کشور دانست و ادامه داد: اگر وظیفه قوه قضائیه فقط پایان دادن به خصومت، اصلاح ملت و حل اختلاف است. ، پس این شعبه به وظیفه اساسی خود عمل نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: کار اولیه قوه قضائیه تضمین اجرای تمام ارزش های دینی به عنوان یک سازمان است و اگر این کار را انجام دهد به این معناست که به وظایف خود به بهترین شکل عمل کرده است. آژانس ها به طور مستقل شروع به کار کرده اند و به جایی نمی رسند.

امام جمعه مشهد با تائید اینکه شهید بهشتی نسبت به تثبیت ارزش ها در دستگاه قضایی نظر داشت و در این راستا عمل کرد، افزود: شهید رئیسی از شاگردان شهید بهشتی در مدرسه حقانی بود و این یک امتیاز بود. برای او. . روحیه، حرکات و اندیشه های شهید بهشتی در جوانی، عصاره شهید بهشتی در تصمیم گیری ها و اقداماتش بود.

وی با اشاره به عملکرد شهید رئیسی در دوره دادستانی تهران که مصادف با اقدامات تروریستی و کشتار مردم به دست منافقین بود، افزود: در آن زمان آقای رئیسی چنین عمل کرد. به گونه ای که در کمتر از دو هفته از تهران به داخل کشور پراکنده شد و به طور کامل جمع آوری شد، اما او به این آثار اشاره ای نکرد و به عنوان بخشی از زندگی نامه خود اشاره ای نکرد.

آیت الله علم الهادی گفت: امیدواریم راه شهید بهشتی برای ما مسیری باشد همانطور که بعد از 34 سال آثار تربیتی ایشان را در یک مسئول دیدیم، این آثار در دیگران نیز دیده می شود.

وی تصریح کرد: شما آقایان باید به مناصب خدمتی خود نیز توجه داشته باشید، جدای از بحث حقوق عامه، در بحث حفظ ارزش های انقلاب و حرکت های اجتماعی انقلابی نیز باید احتیاط کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در مورد مسائل اجتماعی و مسئله حجاب نیز معتقدیم که حجاب به زور حل نمی شود و باید نظر ایجاد کرد در میان مردم از طریق فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی برای حفظ حجاب و انجام اقدامات لازم، اما مخالف رواج اعمال نادرست در عرصه‌های اجتماعی هستیم.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا