سرانجام لامبورگینی جدیدترین سوپراسپرت خود را معرفی کرد. “Temerario”، شاهکار جدید ایتالیایی ها برای جایگزینی هوراکان; خودرویی که از موتور کاملاً جدید V8 بهره می برد و از طیف وسیعی از فناوری های پیشرفته برای به حداکثر رساندن لذت رانندگی استفاده می کند.
موتور کاملاً جدید V8 با سه موتور الکتریکی
لامبورگینی Temerario را یک خودروی الکتریکی با عملکرد یا HPEV می نامد که از یک سیستم هیبریدی با یک V8 چهار لیتری توئین توربو و سه موتور الکتریکی استفاده می کند. قدرت کل این خودرو 920 اسب بخار است و تنها در 2.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت خودرو 340 کیلومتر در ساعت است.
لامبورگینی میگوید که موتور V8 میل لنگ تخت جدید خود را از ابتدا توسعه داده است و دو توربوشارژر آن را به حداکثر توان 36 psi میرسانند. سرسیلندرهای آلومینیومی و شاتون های تیتانیومی به کاهش وزن کمک می کنند و استفاده از فناوری DLC در سیستم زمان بندی سوپاپ ها باعث می شود موتور به حداکثر سرعت 10000 دور در دقیقه برسد.
سه موتور الکتریکی با روغن خنک کننده به V8 کمک می کنند. لامبورگینی موتور الکتریکی عقب را به صورت عرضی بین موتور و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه قرار داده است. این موتور الکتریکی به تنهایی 150 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. دو موتور دیگر در محور جلو قرار دارند که چرخ های جلو را به حرکت در می آورند و هر کدام 82 اسب بخار قدرت تولید می کنند.
تماریو از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده می کند، اما حالتی به نام «دریفت» وجود دارد که گشتاور را در سه سطح مختلف به چرخ های عقب تقسیم می کند. طبیعتاً یک حالت Launch Control نیز برای جانور جدید ایتالیایی وجود دارد.
ظرفیت باتری Temrario 3.8 کیلووات ساعت است. با اتصال آن به یک شارژر معمولی AC با حداکثر توان 7 کیلووات، باتری در عرض 30 دقیقه شارژ می شود. به لطف بازیابی انرژی از ترمزگیری یا استفاده از موتور V8، باتری خودرو در 6 دقیقه شارژ می شود. امکان رانندگی در حالت تمام برقی وجود دارد. اما لامبورگینی محدوده حرکتی خودرو در این حالت را اعلام نکرد.
از نظر ظاهری، Temerario ترکیبی از ریو ولتو و هوراکان به نظر می رسد. چراغ های جلوی بسیار باریک قسمت کوچکی از هر گوشه کاپوت را اشغال می کنند و چراغ های سیگنال شش طرفه در زیر آنها قرار دارند. Temerario از فیبر کربن 20 و 21 اینچی یا چرخ های فورج شده در جلو و عقب به ترتیب استفاده می کند.
تماریو از جانبی به اندازه هوراکان چشمگیر است. ورودی هوای آیرودینامیکی بزرگتر در جلوی چرخهای عقب، نیروی رو به پایین را تا 100 درصد در مقایسه با هوراکان اوو بهبود میبخشد.
تاماریو بسیار آئرودینامیک تر از هوراکان است
پکیج کاهش وزن Temerario Alleggerita را می توان با اسپویلر عقب بزرگتر، روکش سپرهای منحصر به فرد، تریم فیبر کربنی، افزایش 158 درصدی نیروی رو به پایین در مقایسه با هوراکان اوو و کاهش 24 کیلوگرمی وزن نسبت به تمراریو استاندارد سفارش داد. با سفارش پک کربن با دیفیوزر عقب، قاب آینه و ورودی های هوای جانبی ساخته شده از فیبر کربن، دو کیلوگرم اضافی از وزن خودرو کاسته می شود.
در زیر بدنه جذاب Temrario یک پلت فرم جدید سبک وزن قرار دارد. بدنه Temerario به جای بدنه آلومینیومی و فیبر کربنی هوراکان، تماماً از آلومینیوم ساخته شده است. این امر استفاده از مواد را تا 50 درصد کاهش می دهد، اتصالات جوش حرارتی را تا 80 درصد کاهش می دهد، استحکام پیچشی خودرو را تا 20 درصد افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.
کابین مملو از نمایشگر و فناوری پیشرفته است
فضای داخلی کابین Temrario دارای طراحی به سبک کابین خلبان پر از عناصر شش ضلعی است. در مقایسه با هوراکان، فضای سر حدود سه سانتی متر و فضای پا حدود 20 سانتی متر بهبود یافته است. لامبورگینی می گوید که حتی یک بسکتبالیست با قد 1.98 متر می تواند در این خودرو کلاه ایمنی به سر کند.
یک صفحه نمایش لمسی عمودی 8.4 اینچی مرکز داشبورد را تزئین می کند و یک صفحه نمایش 12.3 اینچی در جلوی راننده قرار دارد. سرنشین جلو نیز از صفحه نمایش لمسی 9.1 اینچی بهره می برد.
لامبورگینی هنوز قیمت سوپراسپرت جدید خود را اعلام نکرده است. بعید نیست که قیمتی بیش از نیم میلیون دلاری برای تمراریو ببینیم.
parseek به نقل از یستا
مطالب مرتبط
اسامی منتخبان طرح جوانی جمعیت ایران خودرو اعلام شد+ لینک مشاهده نتایج (۲۱ دی ۱۴۰۳)
هنر و اسطوره در “سِتَمبَکِ دیو” | نمایشگاهی از روایتهای ایرانی به شکلی نوین در نگارخانه آسمان
حجت کریمی: بزرگترین اشتباهم احترام به هوادار بود | یکی از بهترین کارهایم برای استقلال، اخراج سمیعی بود