مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

میکرونمایشگر با ردیابی مردمک چشم روشنایی صفحه را تنظیم می‌کند

تبلیغات بنری



فناوری جدید میکرو نمایشگر برای بهبود تجربه کاربر و کاهش فشار چشم استفاده می شود و به طور خودکار روشنایی صفحه را با ردیابی مداوم حرکت چشم تنظیم می کند..

به گزارش TechNock، اگرچه نمایشگرهای هدآپ (HUD) برای مصرف کنندگان بسیار رایج نیستند، اما اکنون بخش مهمی از صنایع نظامی و پزشکی هستند. مشکل اصلی HUD ها در این صنایع هزینه نبودن است. بلکه خستگی چشم است.

وقتی به نمایشگرهای کوچک داخل هدفون های سنتی خیره می شوید، روشنایی و کنتراست ثابت می ماند. در عین حال، مردمک‌های شما بر اساس پاسخ فیزیولوژیکی و احساسی شما نسبت به محتوایی که مشاهده می‌کنید و دنیای اطرافتان منبسط یا منقبض می‌شوند.

به عنوان مثال، اگر چیزی را در یک فیلم می بینید که باعث می شود چشمان شما چشمک بزند و مردمک چشمان شما گشاد شود، ناگهان هدست شما به طرز ناخوشایندی روشن به نظر می رسد و ممکن است وسوسه شوید آن را بردارید.

Tomshardor نوشت که Koppin سازنده نمایشگرهای کوچک است که در بسیاری از زمینه های نظامی و پزشکی استفاده می شود. این شرکت فناوری NeuralDisplay را توسعه داده است که شامل سنسورهای ردیابی چشم در پشت صفحه نمایش کوچک است و از نرم افزار سفارشی برای تنظیم سریع روشنایی و کنتراست صفحه استفاده می کند تا آنقدر روشن نباشد که شما را آزار دهد.

به گفته مدیران Coppin، حسگرهای ردیابی چشم در پشت صفحه‌ای که کاربر به آن نگاه می‌کند قرار گرفته‌اند و نیازی به دستگاه‌های ردیابی چشم مجزا که از قدرت بیشتری استفاده می‌کنند و تأخیر بیشتری برای ارائه نتایج خود به دستگاه دارند، بی نیاز می‌کنند.

در اینجا، نرم افزار اندازه و سرعت تغییر مردمک را کنترل می کند و در کمتر از نیم میلی ثانیه (500 میکروثانیه)، به طور خودکار روشنایی و کنتراست صفحه را افزایش یا کاهش می دهد. تا کاربر متوجه تغییر نشود.

صفحه نمایش کوچک با ردیابی مردمک چشمنمایشگر دقیق با ردیابی عنبیه

مایکل موری، مدیر عامل Coppin، گفت که وقتی با نیروی هوایی ملاقات کرد و متوجه شد که برخی از خلبانان به دلیل تغییر در درک نور، در نگه داشتن هدفون خود در طول جنگ با مشکل مواجه می شوند، از توسعه Neurodisplay الهام گرفت. خلبانان دشمن را می بینند و مردمک چشمانشان گشاد می شود. با این حال، به جای صرف زمان برای تنظیم دستی روشنایی، هدفون های گران قیمت را قطع کردند.

موری اضافه کرد که ارائه دهندگان محتوا تماشای فیلم در هدست ویژن پرو اپل را مطالعه کردند و دریافتند که درصد زیادی از مردم یک فیلم را قبل از اتمام آن به دلیل همان مشکل گشاد شدن مردمک چشم و تصاویر روشن تر رها می کنند.

اگرچه NeuralDisplay احتمالاً ابتدا به کاربردهای نظامی و پزشکی راه پیدا خواهد کرد، اما شکی نیست که می تواند تفاوت بزرگی در پذیرش HUD در محصولات مصرفی ایجاد کند.

با گنجاندن ردیابی چشم در صفحه نمایش کوچک، هدفون می تواند نازک تر، سبک تر و کارآمدتر باشد. در حالی که به مصرف کنندگان کمک می کند تا از خستگی HUD جلوگیری کنند.

اضافه شدن NeuralDisplay بدون شک به همه کاربران این امکان را می دهد که مدت زمان بیشتری و با حواس پرتی کمتر از هدفون استفاده کنند.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا