این گزارش جامع با عنوان «مسیر همراهی» عملکرد زیر گروههای گروه اسنپ شامل اسنپکار، اسنپ باکس، اسنپفود، سوپرمارکت اسنپ، اسنپی، اسنپتریپ، اسنپشاپ و اسنپداکتر را در سال گذشته تحلیل کرده است.
گزارش سالانه گروه اسنپ همچنین شامل بخش های ویژه ای در زمینه مسئولیت اجتماعی و امنیت سایبری است.
گزارش کامل گروه اسنپ 1402 را می توانید از این لینک بخوانید.
ایاد قصار و محمود فوز، بنیانگذاران گروه اسنپ، در ابتدای این گزارش میگویند: «اسنپ در سال 1393 بر اساس ذهن پویا و خلاق جوانان ایرانی متولد شد بدون پشتکار و همکاری تیم 7526 نفره گروه اسنپ در میان میلیونها راننده، فروشنده، رستوراندار، هتلدار، پزشک و اپراتور داروخانه، ما مهمترین مسئولیت خود را حفظ انگیزه میدانیم.» و امیدواریم کسانی که در مسیر ما قرار دارند، ما معتقدیم که اگر یک شرکت در راه خود بایستد، آنها نماینده همه شرکتها خواهند بود.
ما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و زمینه های زیادی برای بهبود داریم و ما مشتاقانه منتظر آینده در City Lights هستیم.”
مسئولیت اجتماعی؛ سهم نور
قسمت اول گزارش گروه اسنپ امسال به مسئولیت اجتماعی اختصاص دارد. طرح های اجرا شده در حوزه مسئولیت اجتماعی گروه اسنپ به سه دسته معافیت و تخفیف، خیریه (شامل خیریه باشگاهی و حمایت اجتماعی) و سهولت دسترسی تقسیم می شود.
بر اساس این گزارش، گروه اسنپ در سال 1402 هجری شمسی بیش از 143 میلیارد تومان به بخش مسئولیت اجتماعی خود اختصاص داد.
بیش از 115 میلیارد تومان ارزش کل معافیت کارمزد کاربران رانندگان، بیش از 426 میلیون تومان ارزش کل تخفیف ویژه کاربران مسافری و بیش از 4.5 میلیارد تومان ارزش کل پروژه های باشگاه های خیریه در سال گذشته.
حمایت اجتماعی یکی دیگر از برنامه های گروه اسنپ در بخش مسئولیت اجتماعی است که در مناسبت های مختلف حمایت های اجتماعی خود را به گروه های هدف مختلف هدایت می کند.
از جمله این پروژه ها می توان به بورسیه برای کاربران اسنپ راننده، ساخت مدرسه به یاد همکار گمشده و… اشاره کرد.
ارزش کل طرح های حمایتی اجتماعی برای سال 1402 هجری شمسی بیش از 10 میلیارد تومان برآورد شده است.
در بخش دسترسی، App Snap سال گذشته برای رانندگان دارای معلولیت قابل دسترسی شد.
تا پایان سال 2014، 13774 کاربر راننده نوع ناتوانی خود را در Super App Snap ثبت کردند. این تعداد شامل 45528 نفر در قسمت کاربری مسافر می باشد.
امنیت سایبری؛ جاده بی پایان
یکی از بزرگترین اخبار سال گذشته در بخش تجارت الکترونیک مربوط به امنیت سایبری بود. در اوایل زمستان سال 1402، گروهی از هکرها اعلام کردند که به اطلاعات کاربران اسنپ فود دسترسی پیدا کرده اند.
اگرچه اسنپ فود مسئولیت این موضوع را می پذیرد، اما اسنپ فود در مذاکرات موفق با این گروه هکری از انتشار اطلاعات کاربران جلوگیری کرده است.
این حادثه منجر به درس های متعددی شد و فصل جدیدی را در امنیت سایبری برای گروه اسنپ رقم زد که خلاصه آن در گزارش 1402 آمده است.
یکی از برنامه های امنیت سایبری گروه اسنپ مربوط به مسابقات امنیت سایبری (مانند Bug Bunty و Capture the Flag) است.
برنامه Bug Bunty یا مسابقات ارزیابی امنیتی و شناسایی باگ برای تقویت معماری امنیت داده ها، در پایان سال 2018 در گروه اسنپ راه اندازی شد و در سال 1402 گسترش یافت.
اولین تورنمنت CTF گروه اسنپ در 3 مارس 1402 برگزار شد و هدف آن به چالش کشیدن مهارت های علاقه مندان به امنیت سایبری و کشف رویکردهای نوآورانه برای حل مشکلات و ارتباطات بود.
سوپر اسنپ؛ پاسخی حرفه ای به نیازهای 72 میلیون کاربر
سوراپ اسنپ گروهی متشکل از 7526 نفر است که به نیازهای روزانه بیش از 72 میلیون کاربر پاسخ می دهد (تعداد کل کاربران سوراپ به تعداد حساب های کاربری ایجاد شده اشاره دارد.
در واقع هر فرد با استفاده از هر سیم کارت می تواند یک حساب کاربری ایجاد کند.
پنج سرویس محبوب سوپرپ اسنپ از نظر ترافیک در سال گذشته به ترتیب شامل اسنپ، غذا، سوپرمارکت، خدمات اعتباری و اسنپ باکس است.
این ابر اپلیکیشن در سال گذشته 5 میلیارد و 354 میلیون و 419 هزار و 349 بار توسط کاربران باز شد.
همچنین شامل 5 سرویس با بیشترین نرخ رشد بر اساس تعداد سفارش های موفق در سال 1402 متوالی است: خدمات اعتباری (اقساطی) با رشد 796 درصدی، فروشگاه ها با رشد 188 درصدی، اتوبوس با رشد 103 درصدی. قطارها با رشد 72 درصدی و سوپرمارکت ها با رشد 40 درصدی
دستیابی به 92 درصد از سهم بازار تاکسی آنلاین
امروزه تاکسی های آنلاین نه تنها جزء لاینفک حمل و نقل شهری هستند، بلکه تاثیر زیادی بر فرهنگ روزمره مردم دارند.
به گزارش گروه اسنپ 1402، سهم این سامانه در بازار تاکسی آنلاین کشور 92 درصد، کل حساب کاربری مسافران به 72 میلیون و 364 هزار و 343 و تعداد کل کاربران راننده به 6 میلیون و 152 هزار و 509 نفر رسیده است.
محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، در خصوص چالشهای این کار میگوید: «بارزترین ویژگی شرکتها و استارتآپهای فناوریمحور ترکیب قوانین قدیمی و بازی در عرصه نوآوری و راهحلهای جدید است.
در این صورت طبیعی است که چالش های اصلی پیش روی شرکت ها به مقررات بازمی گردد.
سال گذشته هر بار که با یکی از این چالش ها، تضادها و مخالفت ها مواجه می شدیم، به جای اینکه از خود بپرسیم تا کجا می توانیم ادامه دهیم، به گام های بعدی خود فکر می کردیم.
تغییر نگرش و ایجاد اعتماد در دستگاه های حاکمیتی نسبت به شرکت های نوآور همچنان در دستور کار ما است و امیدواریم با تفسیر صحیح و اجرای صحیح قوانین با توجه به نیاز امروز، روزی برسد که فرصت را ببینیم. برای ارائه ایده های نوآورانه تر در کشور.»
رکورد روزانه سفرهای اسنپ کار در سال گذشته که در 323 شهر بزرگ و کوچک فعالیت می کند، 25 اسفندماه با پنج میلیون و 53 هزار و 604 سفر بوده است.
حمایت و رسیدگی به این حجم از سفرها یکی از مهمترین اقدامات است
اسنپ یک ماشین است. طبق گزارش 1402، شایع ترین مشکلات پشتیبانی از سوی کاربران راننده مربوط به تغییرات وضعیت سفر و تأیید روش پرداخت و از سوی کاربران مسافر مربوط به موارد باقیمانده، تغییر وضعیت سفر و ردیابی سایر خدمات گروه اسنپ می باشد. او هست
بررسی های باشگاه رانندگان اسنپ نشان می دهد که میانگین درآمد ماهانه کاربران تمام وقت راننده 19 میلیون و 193 هزار و 613 تومان و در حالت پاره وقت 8 میلیون و 44 هزار و 285 تومان است.
از جمله فعالیت های باشگاه رانندگان می توان به طرح های تشویقی، راه اندازی لیگ کاربران اسنپ راننده و اسنپ کارفیکس و انجام تست های روانشناسی اشاره کرد.
لازم به ذکر است ارزش برنامه های تشویقی باشگاه رانندگان در سال گذشته بالغ بر 1700 میلیارد تومان بوده است.
جابجایی کالا با Snapbox برای بیش از 28 میلیون کاربر
اسنپ باکس در طول هفت سال فعالیت خود از ارسال بسته با موتور سیکلت به مجموعه ای از خدمات از جمله مسافرت با موتور سیکلت، پیک، کامیون های سبک و سنگین و خدمات حمل اثاثیه شخصی تبدیل شده است.
این سرویس که سال گذشته سرویس جدید خود را با نام «پست اقتصادی» رونمایی کرد، با بیش از 112 میلیون سفر نسبت به سال گذشته رشد سالانه 42 درصدی داشته است.
یکی از خدماتی که اسنپ باکس ارائه می کند، خدمات جبران خسارت است که تمامی مرسولاتی که با پیک، کامیون و باربری ارسال می شوند شامل بیمه خسارت می باشد.
مبلغ غرامت پرداخت شده توسط اسنپ باکس در سال گذشته بیش از 5 میلیارد تومان بوده است.
کباب، پیتزا و ساندویچ. 3 خوراکی محبوب
سال گذشته تعداد کاربران اسنپ فود به بیش از 20 میلیون کاربر رسید و این کاربران از بیش از 11 میلیون کد تخفیف در سفارشات خود استفاده کردند.
محبوب ترین سرویس اسنپ فود قسمت پروتئین با 4.4 امتیاز از 5 است.
کباب، پیتزا و ساندویچ 3 غذای پرطرفدار اسنپ فود در سال گذشته بودند و این سرویس توانست رکورد بیشترین تعداد سفارش را در 26 اسفندماه جابجا کند.
رستوران های شریک اسنپ فود نیز در سال گذشته 26 درصد رشد داشته اند.
سهم 64 درصدی اسنپ از فروش آنلاین کالاهای سوپر مارکت
بیش از 21 میلیون کاربر در 127 شهر ایران از امکان خرید از سوپرمارکت های اطراف با «تحویل فوری» و خرید از سوپرمارکت های زنجیره ای با «تخفیف بیشتر» استفاده می کنند تا در وقت و هزینه های روزانه خود صرفه جویی کنند.
رشد سوپرمارکت های اسنپ در پنج سال گذشته نشان می دهد که این گروه یک نیاز اساسی و مهم را برای کاربران اسنپ برآورده می کند.
پاسخ سریع و به موقع به این نیاز، سهم سوپرمارکت اسنپ از فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکت را به 64 درصد رسانده است.
سرویس پرداخت مستقیم SnapPay را راه اندازی کنید
اسنپ پی برای اولین بار در ایران خدمات اعتباری «اکنون بخر، بعدا پرداخت کن» را به کاربران ارائه کرد.
در حال حاضر مشمولان خدمات اعتباری ماهانه حداقل دو میلیون تومان اعتبار دریافت می کنند که سقف این اعتبار از 10 میلیون تومان به 20 میلیون تومان در سال 1402 افزایش یافت.
اسنپ پی با مجموع سه میلیون و 570 هزار کاربر امکان خرید آنلاین بیمه، پرداخت مستقیم، خرید حضوری علاوه بر خدمات اعتباری و اقساط ماهانه را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
سرویس پرداخت مستقیم اسنپ پی یکی از سرویس هایی است که در سال 1402 هجری شمسی شروع به کار کرد.
پیشنهاد سفرهای مقرون به صرفه با SnapTrip
ارائه تخفیف های ویژه و فصلی و امکان پرداخت اقساطی برای اقامت در هتل های محلی از جمله راهکارهای اسنپ تریپ برای ارائه یک سفر اقتصادی و مقرون به صرفه برای کاربران سوپراسنپ است.
رشد 16 درصدی کاربران فعال، رشد 23.5 درصدی فروش و رشد 105 درصدی فروش بلیت اتوبوس نسبت به سال 1401 تنها بخشی از دستاوردهای این شرکت در بازار گردشگری ایران است.
رشد 220 درصدی فروش کلیه اقلام اسنپ شاپ در سال 1402 هجری قمری
اسنپ استور که در سال 2019 شروع به کار کرد، سال گذشته تغییرات گسترده ای در پلتفرم خود ایجاد کرد تا تجربه کاربری را بهبود بخشد.
در حال حاضر در فروشگاه اسنپ، طیف وسیعی از محصولات در 150 شهر ایران به صورت آنلاین عرضه می شود.
رشد 220 درصدی در کل فروش اقلام، رشد 245 درصدی در تامین کنندگان و رشد 212 درصدی در تعداد کاربران فعال در مقایسه با 1401، بخشی از دستاوردهای اسنپ شاپ در سال گذشته بود.
از جمله مزایای این سرویس می توان به امکان پرداخت اقساطی (4 قسط)، امکان تحویل سریع (کمتر از 3 ساعت) به کاربران سه شهر تهران، اصفهان و مشهد و امکان ارسال رایگان اشاره کرد. برای مقدار مشخصی خرید
ضربه محکم و ناگهانی دکتر; بیمارستان آنلاین در دل ساوراب سناپ
SnapDoctor را می توان به عنوان یک بیمارستان آنلاین در اسنپ در نظر گرفت.
این شرکت خدماتی از قبیل مشاوره آنلاین پزشکی و روانشناسی، سفارش آنلاین دارو، امکان خرید محصولات بهداشتی، آرایشی و بهداشتی و کالاهای پزشکی موجود در داروخانه و همچنین درخواست پزشک و پرستار برای ویزیت در منزل و انجام معاینات در منزل را ارائه می دهد.
سفارش آنلاین دارو محبوب ترین خدمات ارائه شده توسط اسنپ داکتر در سال 1402 و تخصص مامایی و زنان بیشترین درخواست را برای مشاوره پزشکی داشته است.
سال گذشته اسنپ داکتر به 2120 پزشک فعال عمومی، تخصصی و فوق تخصصی خدمات رسانی کرد.
گزارش کامل گروه اسنپ 1402 را می توانید از این لینک بخوانید.
jahannews به نقل از یستا
مطالب مرتبط
آیا مدارس اصفهان فردا چهارشنبه (۵ دی ۱۴۰۳) تعطیل است؟
خروج نیروهای فرانسوی از جمهوری چاد (یکم دی ۱۴۰۳)
آیتالله علمالهدی: خدمت به مجاوران باید تشکیلاتی و مستمر باشد