مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

افزایش تلفات جانی غزه با بمب بی‌صدا

تبلیغات بنری

به گزارش پایگاه خبری «یستا»، وزارت بهداشت فلسطین با اشاره به تعطیلی برخی بیمارستان ها در نوار غزه از سازمان های بشردوستانه و سازمان ملل متحد خواست برای واردات سوخت به نوار غزه اقدامات فوری انجام دهند.

 

رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز روز گذشته هشدار داد که کمبود سوخت یک تهدید “فاجعه بار” برای سیستم بهداشتی غزه است که در نتیجه جنگی که 9 ماه است به طور کامل از بین رفته است.


تدروس آدهانوم در پلتفرم X نوشت: چهارشنبه گذشته تنها 90 هزار لیتر سوخت وارد غزه شد، در حالی که بخش بهداشت و درمان غزه تنها به 80 هزار لیتر سوخت در روز نیاز دارد.


وی تاکید کرد: مشکل کمبود سوخت نیز گریبانگیر همه شهروندان و رفت و آمد خودروها و وسایل حمل و نقل شد تا جایی که مجبور شدند برای تردد از گاری های بسته به دام استفاده کنند، گویی به قبل از انقلاب برگشته ایم. . عصر تکنولوژی


ابوقمر همچنین در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مشکل کمبود سوخت، امور شهروندان عادی و تردد خودروها و وسایل حمل و نقل را تحت تأثیر قرار داده است تا جایی که مجبور می شوند برای تردد از گاری های بسته به دام استفاده کنند. گویی به دوران قبل از فناوری بازگشته ایم.»


ابوقمر همچنین درباره تاثیر کمبود سوخت بر فعالیت نانوایی ها در شمال نوار غزه گفت: روز گذشته ساکنان نانوایی ها در شمال نوار غزه هشدار دادند که تا 48 ساعت دیگر فعالیت این نانوایی ها متوقف می شود. امروز و فردا به دلیل کمبود سوخت


وی افزود: در ابتدا برنامه جهانی غذا به تامین سوخت نانوایی های شمال نوار غزه کمک کرد اما با وجود این در حال حاضر شاهد کمبود شدید سوخت هستیم.

فاضلاب در نبود برق به خیابان ها سرازیر شد


محمد المغیر کارشناس فلسطینی نیز در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفت: کمبود سوخت بر ارائه خدمات اضطراری به شهروندان در شرایط جنگی تأثیر منفی گذاشته است.


وی همچنین گفت: در حالی که رژیم صهیونیستی از ورود سوخت و کمک های بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه کرم شالوم جلوگیری می کند، زیرا این گذرگاه تنها گذرگاه در جنوب نوار غزه است که هر از گاهی باز می شود، مستقیماً این افراد را هدف قرار می دهد. . مسئول واردات و توزیع کمک ها.


المغیر افزود: فعالیت بسیاری از ارائه دهندگان خدمات از جمله موسسات بهداشتی و درمانی و موسسات دفاع مدنی که به شدت از کمبود سوخت رنج می برند، در روزهای آینده متوقف خواهد شد.


این مقام فلسطینی گفت: بیمارستان ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه تنها بیمارستان فعال در نوار غزه است که این روزها برای راه اندازی بخش مراقبت های ویژه با کمبود شدید سوخت مواجه است.


وی ادامه داد: اکثر بخش های بیمارستان ناصر خاموش است و خطر قطعی کامل برق وجود دارد به ویژه اینکه صدها بیمار و مجروح از بیمارستان اروپایی به بیمارستان ناصر منتقل شده اند و وضعیت کشور. رو به وخامت است. این بیمارستان دردناک است، علاوه بر این که تمام بیمارستان های صحرایی غزه به ویژه بیمارستان کویت به سوخت زیادی نیاز دارند.


رژیم صهیونیستی به محاصره تمامی گذرگاه های دریایی و هوایی غزه ادامه می دهد. پیش از بسته شدن گذرگاه رفح در اوایل اردیبهشت ماه گذشته (دو ماه پیش)، مقامات این رژیم آخرین دروازه‌های غزه را به روی جهان خارج، یعنی گذرگاه کرم شالوم و بیت حانون را بسته بودند.


دفتر رسانه ای دولت حماس در نوار غزه اعلام کرد که تخریب گذرگاه رفح توسط اسرائیل در 17 ژوئن مانع از ورود بیش از 15000 کامیون مملو از کمک های انسان دوستانه شد که همچنان در پشت این گذرگاه ها پارک شده اند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا