مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

چند درصد از موتورهای کشور فرسوده هستند؟

تبلیغات بنری

سردار سیدیمور حسینی درباره الزام اخذ معاینه فنی موتورسیکلت ها گفت: از نظر ما تفاوتی بین موتورسیکلت و خودرو وجود ندارد و موتورسیکلت ها نیز باید مراحل سنجش آلایندگی را در مراکز معاینه فنی بگذرانند.

وی افزود: اگرچه اکثر این موتورسیکلت ها وسیله کار و امرار معاش اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند، اما تخلفاتی که انجام می دهند امنیت جامعه را به خطر می اندازد و حفظ امنیت مردم خط قرمز پلیس است.

سردار حسینی با بیان اینکه برخی از رانندگان موتورسیکلت حتی مدارک هویتی هم ندارند، بیان کرد: نداشتن مدارک هویتی کنترل تردد این موتورسیکلت های غیرمجاز را با مشکل مواجه می کند.

رئیس پلیس راهور وراجا افزود: ساماندهی موتورسیکلت ها به ویژه موتورسیکلت های فرسوده نیاز به عزم ملی و مشارکت سایر نهادهای ذیربط دارد و صرفاً از اختیارات پلیس خارج است و همه دستگاه ها باید با تمام توان وارد این امر شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی راهور وراجا با اشاره به فرسوده بودن 90 درصد موتورسیکلت های کشور تاکید کرد: دولت باید با تمام توان وارد عمل شود تا این موتورسیکلت ها از خیابان ها نوسازی شود. تنها راه غلبه بر بحران های مستقیم و غیرمستقیم موتورسیکلت های فرسوده، دخالت قوی دولت در این امر است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر موتورسیکلت مورد معاینه فنی قرار نگیرد، سازوکار پلیس برای برخورد با متخلف چیست، پاسخ داد: قانون نیز مانند سایر خودروها اعمال می شود؟

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا