مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

چگونه از آثار و برکات حج محافظت کنیم؟

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سلسله سمینارهای علمی و شناختی با هدف ارتقای سطح علمی و دینی زائران بیت المقدس در هتل های محل اقامت زائران ایرانی در شهر مکه مکرمه در حال برگزاری است. خداوند.

در این راستا، چهار مجمع انسان دوستانه و معرفتی در هتل های الرواعی، جوار البیت، جوری الهدا و ویولت 3 با حضور زائران برگزار شد.

این قسمت ها با تلاوت خلیل نصیر بریشی، صادق بیت سعید، وحید براتی و محمدرضا اکبری از اعضای کاروان قرآنی نور و امیر عارف و سید محمود علوی از اهل بیت علیهم السلام همراه بود. ).

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی در ادامه سخنان خود به سه هدیه ویژه خداوند به زائران اشاره کرد و گفت: اولین هدیه خداوند به زائران، آرامش دل و آرامش دل است. امام باقر (علیه السلام) فرمودند: «حج آرامش دلها است، حج آرامش دلها است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی عرفه خطیب حزب بعث در سخنانی پرسید که چگونه از کار حج و برکات معنوی آن محافظت کنیم؟ وی بیان کرد: اخلاص در کار، دوری از ریا و ریا، پیمان بستن با خدا برای ترک برخی از عادات ناپسند و گناهان کبیره و التزام به خدا با ارتکاب به برخی از اعمال نیک مانند: نماز اول وقت، نماز جماعت و تحمل مشکلات است. از جمله نکاتی که توجه به آن آثار حج و برکات آن را حفظ می کند.

وی راز سختی های حج را برشمرد و لزوم اهتمام به پاکسازی نفس زائر از تکبر را برشمرد و افزود: تلاش برای افزایش و تعمیق معرفت از دیگر اصولی است که زائر باید با پرهیز از تکبر در هنگام غذا خوردن به آن توجه کند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا