مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

«خنده به هر قیمتی» این‌بار با مجوز

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: ما به عنوان یک خانواده حتی جرات تماشای یک رئالیتی شو را در سکوهای ایرانی نداریم. این اظهارات بسیاری از خانواده‌هایی است که از محتوای شبکه تلویزیونی در خانه استفاده می‌کنند، در حالی که فصل اول یکی از برنامه‌های کمدی واقعیت فضای آزاد با انتقادات زیادی مواجه شد و محمد کلهر کارشناس سینما و تلویزیون نوشت: “جوکر 2 واقعاً کلیشه ای و ناامید کننده است.” فصل بعدی این رئالیتی شو با حضور بانوان خواهد بود از طرفی با توجه به حال و هوای این سریال تعداد شوخی های غیراخلاقی مانند بسیاری از سریال هاست و ساترا هنوز هیچ کدام را حذف نکرده است. . .


این برنامه پیش از این مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته بود و سکانس هایی از سریال های «در انتهای شب»، «قطب شمال» و «زخوم کاری» نیز پس از انتشار و با حذف یکی از این سکانس ها مطرح شد اطلاعیه ساترا و توسط پلتفرم پخش حذف شد.


در فصل بعدی جوکر 2 الیکا عبدالرزاقی، سوسن پیرور، رویا میرعلمی، ناهید مسلمی، نرگس محمدی، ژاله صامتی، جیتی قاسمی و متین ستوده حضور خواهند داشت.


در سراسر جهان، کارشناسان می گویند که نظارت بر محتوای پخش شده توسط VOD ها به دلیل اعتماد خانواده ها به آن مهم است.


محمدصادق افراسیابی، معاون امور کاربران و سازمان اجتماعی ساترا در این باره می گوید: «یکی از مهم ترین دستاوردهای ساترا در سال گذشته ایجاد تحول مهم و چشمگیر در نوع اداره فرهنگی فضای مجازی به ویژه خانه بود. ” یک شبکه تلویزیونی با هدف دستیابی به فضای مجازی سالم، مفید و ایمن در مقابل احسان هوشیارگر می گوید: «شاید ساترا قوانین و دستورالعمل هایی داشته باشد، اما تجربه اخیر کسب و کار شبکه نمایش خانگی این را نشان می دهد.» این سازمان در تنظیم محتوا موفق نبوده است و نمونه ای از این شکست در «جوکر» و «در پایان شب می بینم» است.

آفکام (Office for Communications) یکی از مهم ترین نهادهای نظارتی مسئول نظارت بر خدمات رسانه ای و مخابراتی در انگلستان است و دستورالعمل ها و مقرراتی را برای خدمات VoD تنظیم می کند، این مقررات شامل محتوای پخش، محافظت از کودکان، تبلیغات و امور مربوط به کاربران است قوانین سختگیرانه شامل ترجیحات ملی و فرهنگی مطابق با فرهنگ بریتانیا است. این نهاد نظارتی دارای اختیارات قانونی برای اعمال جریمه و جریمه مالی برای خدماتی است که قوانین و مقررات را نقض می کنند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا