مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

رویترز: آمریکا ۲۷ هزار بمب و موشک به اسرائیل داده

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، در شرایطی که روز گذشته جو بایدن و دونالد ترامپ در مناظره خود بر سر اینکه چه کسی بیش از دیگری از رژیم اسرائیل حمایت می کند با هم رقابت کردند، خبرگزاری رویترز گزارشی از حجم کمک های نظامی منتشر کرد. واشنگتن در اختیار ارتش اسرائیل قرار داد و اشغالگر پرده را باز کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات آگاه آمریکایی نوشت: از 7 اکتبر، ایالات متحده حداقل 14000 بمب مارک 84، هر کدام به وزن 500 پوند (برای بمباران هوایی)، 3000 موشک هوا به سطح هلفایر و 1000 خندق شکن در اختیار داشته است. 2600 بمب هوا به هوا – زمینی و سایر مهمات فرستاده است.

این دو مقام آمریکایی که نام خود را فاش نکردند، نگفتند این سلاح ها چه زمانی به اسرائیل تحویل داده شده است.

رویترز نوشت که اندازه این تسلیحات نشان می دهد که با وجود تقاضای گسترده بین المللی از آمریکا برای توقف ارسال سلاح به اسرائیل، آمریکا آمادگی کاهش کمک های تسلیحاتی را ندارد.

در همین حال، کارشناسان نظامی نیز به رویترز گفته اند که نوع تسلیحات ارسالی آمریکا به اسرائیل، کاملاً با نیازهای این رژیم در جنگ غزه مطابقت دارد.

تام کاراکو، کارشناس تسلیحاتی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، به رویترز گفت: «در حالی که می‌توان از این مقدار سلاح نسبتاً سریع در یک درگیری استفاده کرد، اما این فهرست به وضوح سطح قابل توجهی از حمایت آمریکا از متحدان اسرائیل را نشان می‌دهد». او خودش را دارد.»

یک مقام ارشد دولت بایدن نیز روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که واشنگتن از 7 اکتبر سال گذشته تسلیحاتی به ارزش 6.5 میلیارد دلار برای اسرائیل ارسال کرده است.

مقامات حماس بارها گفته اند که آمریکا در تمام جنایات رژیم اسرائیل در غزه شریک است و اشغالگران زنان و کودکان بی دفاع را با بمب های ارسالی آمریکا بمباران می کنند. CNN در گزارشی گزارش داد که اسرائیل از بمب های GBU ساخت آمریکا استفاده کرده است. 39 بمب در این حمله.

در همین حال، پایگاه خبری آکسیوس که به منابع آمریکایی و صهیونیستی نزدیک است، روز گذشته گزارش داد که دولت جو بایدن بخشی از کمک های تسلیحاتی معلق را به تل آویو ارسال خواهد کرد.

وب سایت اکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی و یک مقام اسرائیلی گزارش داد که دولت آمریکا به ریاست جو بایدن قرار است به زودی از تحویل بمب های 500 پوندی به تل آویو خبر دهد.

این بمب‌ها بخشی از کمک‌های تسلیحاتی بود که ظاهراً دولت آمریکا در ماه آوریل ارسال آن به رژیم صهیونیستی را به دلیل احتمال عملیات اسرائیل در رفح متوقف کرد.

یک مقام اسرائیلی به آکسیوس گفت: قرار است پس از پایان عملیات اسرائیل در رفح، 1700 بمب 500 پوندی به این رژیم تحویل داده شود. انتظار می رود تحویل این بمب ها دو هفته طول بکشد.

حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم اسرائیل در جنگ غزه تا آنجا پیش رفت که در ماه های اخیر برخی از کارمندان وزارت خارجه و تعدادی از خلبانان نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به این کشتار استعفا دادند. از مردم غزه.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا