مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

بایدن در مناظره با ترامپ: هیچ وقت در عمرم این قدر یاوه نشنیدم

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از ایران عصر، دونالد ترامپ و جو بایدن از رقبای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا اولین مناظره تلویزیونی زنده خود را در آتلانتای آمریکا برگزار کردند.

در جریان این مناظره که عصر پنجشنبه (به وقت محلی آمریکا) برگزار شد، بحث ها و موضوعات مختلفی بین نامزدهای انتخاباتی صورت گرفت و هر یک از کاندیداها بارها دیگری را دروغگو و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا معرفی کردند.

در بخشی از این مناظره 100 دقیقه ای، پای ایران نیز به وسط کشیده شد، جایی که ترامپ از رویکرد بایدن در سیاست خارجی انتقاد کرد و مدعی شد که اگر او روی کار بود، نه جنگ اوکراین اتفاق می افتاد و نه حمله حماس به اسرائیل. اتفاق افتاد

ترامپ در ادامه مدعی شد: “می دانید چرا؟ چون ایران در زمان من ورشکست شده بود. من به کسی اجازه ندادم با آنها معامله کند. پول آنها تمام شد. آنها ورشکست شدند. آنها پولی برای حماس نداشتند. آنها فرار کردند. خارج از تجارت.” پول هیچی نداشتم

بایدن نیز در پاسخ به این نکته اشاره کرد که در تمام عمر خود هرگز چنین حسادتی نسبت به کسی نداشته است و گفت که ایران در دوره ترامپ توانست مستقیما و از خاک خود به نیروهای آمریکایی حمله کند و به تعدادی از افراد آسیب مغزی وارد کند. از میان این نیروها، ترامپ هیچ کاری در برابر این حمله انجام نداد.

بایدن گفت: وقتی رئیس جمهور بودی ایران به سربازان آمریکایی حمله کرد که منجر به ضربه مغزی این سربازان شد، شما نتوانستید کاری انجام دهید و فقط گفتید که برخی از سربازان سردرد دارند.

وی از سوی دیگر تاکید کرد: زمانی که ایران با استفاده از ده ها پهپاد و موشک به اسرائیل حمله کرد، توانست با بسیج متحدان آمریکا در منطقه از آسیب این حمله ویرانگر به اسرائیل جلوگیری کند.

در جریان این مناظره، سخنان و افکار جو بایدن چندین بار قطع شد و این موضوع که به نظر می رسد به دلیل زوال عقل او باشد، نگرانی های زیادی را در اردوگاه دموکرات ها ایجاد کرد.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در این مناظره دو نامزد مورد بحث قرار گرفتند، انتقاد مکرر ترامپ از سیاست های بایدن در قبال مهاجران غیرقانونی و سیاست خارجی بایدن بود.

در مقابل، بایدن ترامپ را تهدیدی خطرناک برای دموکراسی توصیف کرد که دلیل آن محکومیت قانونی در دادگاه و دیدگاه‌های خاص او بود.

موضوع حمله حامیان ترامپ به کنگره آمریکا در ژانویه 2021 یکی دیگر از موضوعات جنجالی بین نامزدها بود که طی آن ترامپ از افرادی که پس از آن حادثه محاکمه و زندانی شدند دفاع کرد و خطاب به بایدن گفت: «بیت، برخی از شما چه خبر؟ ؟” باید به خاطر کاری که با مردم بی گناه کردی از خودت خجالت بکشی.

بایدن همچنین به سابقه حمله حامیان ترامپ به کنگره و اظهارات مشابه ترامپ مبنی بر عدم پذیرش نتایج انتخابات امسال (به بهانه تقلب) اشاره کرد و تاکید کرد که تحریک حامیان ترامپ و نپذیرفتن شکست در انتخابات امسال نیز می تواند. دلیل باشد مبنای شروع «حمام» خون است

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا