مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

مایکروسافت سرقت ایمیل مشتریان خود توسط هکرهای روسی را تایید کرد

تبلیغات بنری



مایکروسافت حدود شش ماه بعد از آن دزدان دریایی روسی در ابتدای سال جاری آن را هک کردند و در جریان این حمله سایبری اعلام کردند ایمیل به مشتریان آن هم به سرقت رفته بود. پیش از این گزارش شده بود که هکرها موفق به سرقت اطلاعات کارمندان این غول فناوری شده اند.

در زمان این حمله سایبری علیه مایکروسافت، گزارش های زیادی به اندازه آن اشاره کردند و اکنون گزارش جدیدی که رویترز منتشر کرده میزان این نقض داده را تایید می کند. مایکروسافت همچنین در حال حاضر با بررسی های زیادی از سوی مقامات نظارتی و نظارتی در رابطه با امنیت سیستم های خود در برابر تهدیدات خارجی مواجه است.

سال گذشته یک گروه هکر چینی به طور جداگانه به مایکروسافت حمله کرد و هزاران ایمیل متعلق به دولت آمریکا را سرقت کرد.

در حالی که دولت روسیه هرگز به اتهامات هک مایکروسافت پاسخ نداده است، غول مستقر در ردموند گفت که هکرها محققان امنیت سایبری را که در حال بررسی اقدامات گروه های روسی بودند، هدف قرار دادند.

به مشتریان متاثر مایکروسافت اطلاع دهید

سخنگوی مایکروسافت بدون اینکه مشخص کند چه تعداد از مشتریانش تحت تأثیر این حمله قرار گرفته اند، گفت که همچنان به آنها اطلاع می دهد و ایمیل های در معرض خطر را نیز با مشتریان خود به اشتراک می گذارد.

داستان این حمله سایبری به ژانویه سال جاری برمی گردد، زمانی که غول نرم افزاری مورد حمله گروه هکر روسی Midnight Blizzard قرار گرفت که در آن زمان گفته می شد «درصد بسیار کمی» از حساب های ایمیل این شرکت را به خطر انداخته است. چهار ماه بعد، اعلام شد که هکرها همچنان در تلاش برای نفوذ هستند و این موضوع باعث نگرانی بسیاری از شرکت‌های صنعت امنیت شد، زیرا نشان می‌دهد که سیستم‌های مایکروسافت چقدر آسیب‌پذیر هستند.

همه اینها به یک جلسه اضطراری کنگره منجر شد، جایی که برد اسمیت، مدیر عامل مایکروسافت، متعهد شد که امنیت برای این شرکت حتی از توسعه هوش مصنوعی اولویت بالاتری دارد.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا