مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

این خوراکی‌ها را با شیر نخورید!

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از سلامت نیوز، شیر یکی از سالم ترین مواد غذایی برای انسان است و عادت های غلط در نوشیدن شیر می تواند به شما آسیب برساند.

شیر حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی مانند کلسیم، منیزیم و پروتئین است که نقش بسیار مهمی در بدن انسان دارند.

بنابراین، بسیاری از مردم بیش از هر زمان دیگری تمایل به نوشیدن شیر دارند، اگرچه مصرف این ماده در مقادیر زیاد ممنوع است.

شیر و پرتقال:

به گزارش بهداشت نیوز، هرگز نباید یک ساعت قبل یا بعد از نوشیدن شیر پرتقال بخورید زیرا پروتئین موجود در شیر می تواند با اسید پرتقال ترکیب شود و در نتیجه بر روی هضم غذا تاثیر بگذارد، علاوه بر این، هرگز نباید مرکبات مصرف کنید . دیگری.

شیر و میوه ها:

80 درصد پروتئین شیر را کازئین تشکیل می دهد و وقتی شیر را با میوه می نوشید، مقدار زیادی کازئین در بدن شما باقی می ماند و به راحتی هضم و جذب نمی شود، بنابراین هرگز نباید باعث اسهال شود آب و شیر را همزمان بنوشید.

شیر داغ و شکر:

شیر سرشار از لیزین است که با فروکتوز واکنش نشان می دهد، به خصوص اگر در دمای بالا مصرف شود، باعث تشکیل سموم لیزین می شود که برای بدن انسان مضر است، بنابراین هرگز نباید آن را به شیر تازه جوشانده اضافه کنید تا خنک شود، سپس این کار را انجام دهید.

شیر و دارو:

وقتی افراد دارو مصرف می کنند دوست دارند برای نوشیدن دارو به جای آب از شیر استفاده کنند و در واقع شیر تاثیر زیادی در جذب داروها در بدن دارد.

در این زمان‌ها، شیر لایه‌ای نازک روی سطح دارو تشکیل می‌دهد، بنابراین کلسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی موجود در شیر باعث واکنش شیمیایی با دارو می‌شود و می‌تواند یک ماده غیراشباع در آب ایجاد کند که بر اثر دارو تأثیر می‌گذارد. دارو در بدن

بنابراین تا یک ساعت قبل و بعد از شیر نباید از هیچ دارویی استفاده کرد.

شیر و شکلات:

شیر منبع غنی از پروتئین و کلسیم است، در حالی که شکلات حاوی اسید اگزالیک است. مصرف این دو با هم می تواند باعث تشکیل اگزالات کلسیم غیر اشباع شود و همچنین تاثیر بسزایی در جذب کلسیم خواهد داشت و از طرفی ممکن است باعث خشکی مو، اسهال و کاهش رشد در افراد شود.

شیر و آنتی بیوتیک ها:

اگر شیر را با آنتی بیوتیک های کینولون مانند سیپروفلوکساسین و لواکین می نوشید، این داروها به کلسیم معده می چسبند و جذب بدن نمی شوند و اثر آنها کاهش می یابد.

شیر و گوشت:

خوردن همزمان شیر با گوشت و ماهی مضر است و باعث سنگینی معده، انسداد دستگاه گوارش و ایجاد یبوست می شود.

اگر زن باردار شیر را با گوشت قرمز یا گوشت سفید مصرف کند، این یبوست و قولنج به جنین او منتقل می شود.

شیر و تخم مرغ:

برخی افراد در وعده صبحانه شیر را با تخم مرغ می خورند اما نمی دانند که خوردن همزمان این دو غذا مضر است و خوردن همزمان تخم مرغ و شیر برای قلب و مغز مضر است.

بنابراین پس از خوردن تخم مرغ سه ساعت صبر کنید تا این غذا هضم شود و سپس شیر بنوشید.

موز و شیر:

بسیاری از مردم شیر را با موز مصرف می کنند، اما نمی دانند که موز و شیر سموم سنگینی را تشکیل می دهند که باعث ایجاد اختلال در آنها می شود، بنابراین هرگز موز و شیر را با هم نخورید زیرا باعث کند شدن ذهن، احساس خستگی و کاهش فرآیند هضم می شود. فرآیند در بدن

شیر و آناناس:

هرگز نباید شیر و آناناس را ترکیب کنید زیرا آناناس حاوی بروملین است و اگر با شیر ترکیب شود باعث سردرد، معده درد، عفونت، اسهال و حالت تهوع می شود. این ترکیب برای کودکان خطرناک است.

شیر و ترشی:

خوردن همزمان شیر با ترشی و غذاهای شور مضر است و باعث یخ زدن شیر در معده می شود.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا