مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

بهترین راه برای جلوگیری از سوء استفاده دیگران

تبلیغات بنری

به گزارش جهان نیوز به نقل از نمناک، کسانی که از شما سوء استفاده می کنند می دانند که هیچ وقت به درخواست های آنها نه نمی گویید و به راحتی تسلیم تهدیدات عاطفی می شوید. گاهی اطرافیان سعی می کنند از ما سوء استفاده کنند.

آنها این کار را انجام می دهند تا زندگی خود را آسان تر کنند و در عین حال زندگی ما را پیچیده کنند. بیایید در مورد دلایلی که دیگران این کار را انجام می دهند در این قسمت از نمناک صحبت کنیم تا امروز متوجه شوید که چرا دیگران از شما سوء استفاده می کنند و چگونه می توانید این مشکل را حل کنید.

10 نشانه برای ارزیابی عزت نفس شکست در روابط عاشقانه را جدی بگیرید
به دلیل این پنج اخلاق، دیگران از شما سوء استفاده می کنند بهترین راه برای جلوگیری از سوء استفاده، رفتار با دیگران است

این خصوصیات و ویژگی های شما باعث می شود دیگران با شما بدرفتاری کنند
1. شما نمی توانید نه بگویید

این دلیل اصلی سوء استفاده دیگران از شماست. چون نمیشه نه گفت اگر همکارتان از شما بخواهد که در پروژه ای به آنها کمک کنید، احتمالاً پاسخ شما مثبت خواهد بود، حتی اگر خیلی شلوغ هستید و احتمالاً چند روزی است که نخوابیده اید. اگر این مورد شماست، پس باید از خود بپرسید که در درون شما چه می گذرد یا چه باوری مانع از نه گفتن شما می شود. اگر کاری را انجام ندهید شاید احساس کنید مجبور هستید دیگران فکر کنند شما آدم بدی هستید.

به یاد داشته باشید که همیشه گفتن بله باعث می شود که آنها برای هر کاری به سراغ شما بیایند و مسئولیت هایی را بر دوش شما بیاورند که با شما نیست، به این معنی که باید ساعت های بیشتری کار کنید و کمتر بخوابید. نه گفتن اشکالی ندارد، در واقع، یادگیری نه گفتن بهترین راه برای جلوگیری از سوء استفاده از دیگران است.

2. به دنبال تایید دیگران هستید
یکی دیگر از دلایل سوء استفاده دیگران از شما این است که شما به دنبال تایید هستید و آنها از آن به نفع خود استفاده می کنند. وقتی به دنبال تایید دیگران هستید، سعی می کنید آنها را راضی کنید، دوست داشتنی باشید و می خواهید دیگران آنچه را که انجام می دهید یا می گویید تایید کنند. افرادی که در استثمار دیگران مهارت دارند به سرعت متوجه این موضوع می شوند.

3. به آنها اجازه می دهید از شما استفاده کنند
همه ما آن دوستی را داریم که فقط زمانی با ما تماس می گیرد که به ما نیاز داشته باشد. ممکن است نیاز آنها به صحبت کردن، درد کشیدن یا درخواست کمک از شما باشد. حتی اگر زمانی که به آنها نیاز دارید در آنجا نیستند، قطعا نمی توانید به این افراد تکیه کنید.

شما همیشه آماده اید که به آنها کمک کنید، اما آنها نیستند. یکی از دلایلی که دیگران با شما بدرفتاری می کنند این است که شما حد و مرزی را تعیین نمی کنید. این به این معنا نیست که شما فرد یا دوست بدی هستید، بلکه به این معناست که برای خود ارزش قائل هستید و اجازه نخواهید داد کسی از شما سوء استفاده کند.

4. به خود اجازه نمی دهید احساسات خود را بیان کنید
یکی دیگر از دلایلی که اغلب برای شما اتفاق می افتد این است که احساسات خود را ابراز نمی کنید تا آنها فکر نکنند که مسئولیت های خود را به عهده شما می گذارند یا فقط زمانی که نیاز داشته باشند با شما تماس می گیرند و شما را آزار نمی دهند.

بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه احساسات خود را به شیوه ای مناسب بیان کنید. اگر احساس می‌کنید مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اید، مورد استثمار قرار گرفته‌اید یا توسط دیگران مورد استفاده قرار گرفته‌اید، این را بگویید. دیگران ممکن است از احساسات شما آگاه نباشند و گفتن آنها باعث تغییر دیگران می شود.

5. احساس می کنید قربانی هستید، متقلبان
متأسفانه تقلب یا تهدیدهای عاطفی به طور گسترده در روابط انسانی استفاده می شود، اما افراد خطرناکی هستند که در تقلب مهارت دارند. بنابراین، تعیین حد و مرز، نه گفتن و توجه به نیازهای خود بسیار مهم است. اگر احساس می‌کنید مورد آزار قرار می‌گیرید، به این دلیل است که متوقف نشده‌اید.

آیا احساس می کنید قربانی هستید؟ وقتی خودمان را قربانی می کنیم، فکر می کنیم کاری از دستمان برنمی آید، چیزی تغییر نمی کند و باید با آنها زندگی کنیم. ما باید مسئول زندگی خود باشیم. اگر مورد سوء استفاده قرار می گیرید و از آن آگاه هستید، خودتان به آن اجازه می دهید. این در مورد سرزنش کردن خود نیست، بلکه فکر کردن به این است که برای تغییر آن چه کاری می توانید انجام دهید.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا