مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

فروش طلای دست‌ دوم ممنوع است

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، «جلوگیری از فروش طلای مستعمل» عنوان خبری بود که در روزهای اخیر چندین بار در بین مردم و طلافروشی ها دست به دست شد. بر اساس اعلام رئیس کمیته تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، هیچ واحد صنفی مجاز به فروش طلای مستعمل نیست.

وی همچنین برخورد با طلافروشان متخلف را بررسی کرد و گفت: اتحادیه های سراسر کشور می توانند با اطلاع رسانی به اتحادیه های زیر مجموعه خود، اخطار لازم را ارسال و برای اجرای مواد 27 و 28 مهلت یک ماهه تعیین کنند. از قانون اتحادیه لوله کشی یا لغو پروانه مالکیت واحدهای تجاری متخلفی که طلای مستعمل را بدون استاندارد می فروشند.»

اما نکته حائز اهمیت این است که همزمان با انتشار این خبر شایعات منتشر می شد که باعث نگرانی مردم شد. این تصور در بین مردم به وجود آمد که دیگر نمی توانند طلاهای خود را به طلافروشی ها بفروشند و با این بخشنامه امکان سرمایه گذاری در طلا عملا از بین رفت.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت وگو با تسنیم، با تاکید بر اینکه مردم نگران نباشند، اظهار داشت: این قانون شامل فروش طلاهای مصرفی طلافروشان می شود و هیچ مانعی برای خرید طلا از طلافروشان وجود نخواهد داشت. اتحادیه ها باید طلای مردم را بدون کسر به قیمت روز طلا بدون دستمزد بخرند.

وی می گوید: در گذشته برای فروش طلاهای مستعمل به مردم مشکلاتی وجود داشت که از جمله می توان به فروش طلای تقلبی به نام طلای واقعی در برخی واحدها یا طلای بی کیفیت و بدون استاندارد اشاره کرد وزارت صمت فروش طلای مستعمل را ممنوع کرد.

رئیس اتحادیه طلا می گوید: طی روزهای آینده بخشنامه مربوطه به صورت رسمی ابلاغ و کد فروش طلای مستعمل در سامانه جدید صنفی حذف خواهد شد. پس از آن واحدهای فروش طلای مستعمل یک ماه فرصت دارند تا سفارش خود را تغییر دهند و طلای مستعمل را از واحدهای خود جمع آوری و ذوب کنند. از نظر قانونی، بازرسی های میدانی از طریق اتاق اصناف، وزارت حریم خصوصی و اتحادیه طلایی نیروی انتظامی در این زمینه انجام خواهد شد.

بذراوشان ضمن توصیه به مردم برای خرید طلا از موسسات معتبر گفت: بهتر است مردم طلا و سکه را به صورت حضوری و با دریافت قبض خریداری کنند. هنگام خرید اینترنتی، باید جواز کسب و اعتبار آن واحد تجاری را بررسی کنند.

وی همچنین به وجود نمادهای جعلی در طلای مذاب اشاره کرد و تاکید کرد: مردم در هنگام خرید طلا، طلای مذاب و سکه از واحدهای معتبر و دارای مجوز خرید و فاکتور دریافت کنند. طبق قانون برای تمامی خریدهای بالای 10 هزار تومان باید فاکتور صادر شود و هیچ واحدی نمی تواند بگوید ارز فاکتور ندارد و…

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا