مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

چگونه از داغ کردن گوشی در تابستان جلوگیری کنید؟

تبلیغات بنری



تو می توانی فروشگاه اینترنتی اقساطی اقدام به خرید اعتباری در یک بازه زمانی مشخص تماس بگیرید اقساط تلفنی پرداخت گرم شدن بیش از حد گوشی یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از کاربران حداقل یک بار با آن مواجه شده اند. در دنیای امروز عوامل زیادی می توانند نقش داشته باشند که در اینجا به 10 عامل مهم اشاره می کنیم. رعایت نکات زیر به افزایش عمر گوشی و استفاده طولانی تر از آن کمک می کند.

1. باتری گوشی خود را فقط تا 80 درصد شارژ کنید

اگر مجبور هستید گوشی خود را یک شبه شارژ کنید، مطمئن شوید که آن را روی یک سطح صاف و خنک قرار دهید. به گفته کارشناسان، بهتر است باتری گوشی را تا 100 درصد شارژ نکنید زیرا این کار می تواند باعث کاهش عمر باتری و افزایش دمای گوشی شود. به طور کلی وقتی شارژ باتری به حدود 30 درصد رسید آن را به شارژر وصل کنید و زمانی که به 80 درصد رسید آن را جدا کنید.

2. گوشی را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید

برای خنک نگه داشتن گوشی، از قرار گرفتن آن در معرض نور مستقیم خورشید در روزهای گرم تابستان خودداری کنید. نور مستقیم خورشید می تواند دمای گوشی را افزایش داده و کارایی آن را کاهش دهد. بنابراین سعی کنید همیشه گوشی را در سایه و به دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید.

3. برنامه های استفاده نشده را ببندید

هنگامی که تعداد زیادی برنامه همزمان روی تلفن خود باز می کنید (این در مورد برگه های مرورگر نیز صدق می کند)، تلفن باید پردازش بیشتری انجام دهد که می تواند باعث داغ شدن بیش از حد آن شود. بنابراین، اگر از برنامه های خاصی استفاده نمی کنید، آنها را کاملا ببندید. همچنین فراموش نکنید که اپلیکیشن ها و بازی های سنگین را هنگام شارژ گوشی ببندید.

4. روشنایی صفحه را کم کنید

بخش زیادی از شارژ باتری صرف روشنایی صفحه می شود که می تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شود. بنابراین، زمانی که بیرون هستید، سعی کنید تا جایی که ممکن است نور صفحه نمایش را کاهش دهید تا از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنید.

5. برنامه ها را به روز نگه دارید

برای خنک نگه داشتن گوشی، توصیه می شود همیشه سیستم عامل و برنامه های خود را به روز کنید. نسخه‌های قدیمی‌تر ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که منجر به افزایش مصرف برق و داغ شدن بیش از حد دستگاه شود. بنابراین، با به روز رسانی منظم، می توانید از این مشکلات جلوگیری کنید.

6. حالت هواپیما را فعال کنید

وقتی خارج از منزل هستید و قصد استفاده از تلفن خود را ندارید، می توانید برای خنک نگه داشتن آن، آن را خاموش یا حالت هواپیما را روشن کنید. این باعث مصرف شارژ کمتر و تولید گرمای کمتر می شود. مصرف برق باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می شود، بنابراین با این اقدامات می توانید از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید.

7. بلوتوث را خاموش کنید

اتصال مداوم بلوتوث می تواند یکی از دلایل داغ شدن بیش از حد گوشی باشد. سعی کنید برای مدت طولانی از بلوتوث استفاده نکنید و پس از استفاده تنظیمات آن را غیرفعال کنید. اگر گوشی شما به طور خودکار به بلوتوث ماشین شما متصل می شود، بهتر است این اتصال خودکار را نیز غیرفعال کنید.

8. یک برنامه آنتی ویروس نصب کنید

اگر گوشی اندرویدی دارید و گوشی شما همیشه داغ می شود، ممکن است این مشکل ناشی از ویروس باشد. بنابراین، می توانید با نصب یک برنامه آنتی ویروس قدرتمند به خنک نگه داشتن گوشی خود کمک کنید. این اقدام نه تنها از گرمای بیش از حد جلوگیری می کند، بلکه ایمنی کلی دستگاه شما را نیز افزایش می دهد.

9. بازی را متوقف کنید

اگر احساس می کنید که گوشی شما به دلیل انجام بازی داغ می شود، بهتر است از انجام بازی در چنین شرایطی خودداری کنید. پس از اتمام بازی، مطمئن شوید که برنامه در پس زمینه سیستم اجرا نمی شود تا از داغ شدن بیش از حد جلوگیری شود.

نتیجه

به طور کلی گرم شدن بیش از حد تلفن همراه یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند و می تواند باعث نگرانی آنها شود. عوامل مختلفی از جمله شارژ بیش از حد باتری، مصرف زیاد انرژی توسط برنامه ها و بازی ها، روشنایی صفحه نمایش و حتی وجود ویروس بر روی دستگاه می تواند باعث بروز این مشکل شود. در نتیجه بستن برنامه های بلااستفاده، به روز نگه داشتن سیستم عامل و نرم افزار، غیرفعال کردن بلوتوث و قرار دادن گوشی در حالت هواپیما باعث بهبود عملکرد و خنک نگه داشتن گوشی می شود.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا