مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

سری گلکسی S25 شاید با تراشه مدیاتک عرضه شود

تبلیغات بنری



تاکنون شایعات مختلفی در مورد چیپست احتمالی سری گلکسی اس 25 منتشر شده است. برخی شایعات حاکی از آن است که این سری به طور انحصاری به چیپست اگزینوس 2500 مجهز خواهد شد، برخی دیگر می گویند که راندمان تولید پایین تر اگزینوس، سامسونگ را مجبور می کند تا استراتژی دو تراشه ای را دوباره انتخاب کند، حتی اگر نسل چهارم اسنپدراگون 8 گران تر از آن باشد. معمولی اکنون، گزارش جدیدی می گوید که سامسونگ قصد دارد برای اولین بار از سه تراشه از سه شرکت مختلف در سری S25 خود استفاده کند.

اخیراً رسانه کره ای The Financial News از احتمال تبدیل شدن سامسونگ به یک … mediatek او مطلع شد. این گزارش ادعا می کند که سامسونگ نه تنها از چیپست های اسنپدراگون 8 نسل 4 و اگزینوس 2500 استفاده خواهد کرد، بلکه ممکن است برند سومی به نام مدیاتک را در گلکسی اس 25 ببینیم.

تراشه مدیاتک در سامسونگ گلکسی اس 25؟

سامسونگ هرگز از استراتژی سه تراشه ای برای گوشی های پرچمدار خود استفاده نکرده است و اضافه شدن مدیاتک به سری S می تواند برای اولین بار باشد که هم مزایا و هم معایبی برای سامسونگ دارد. از آنجایی که 4G اسنپدراگون 8 احتمالاً 25 تا 30 درصد گرانتر از تراشه فعلی 3G خواهد بود، تراشه مدیاتک می تواند به تعادل قیمت پرچمداران جدید سامسونگ کمک کند.

با این حال، سامسونگ عمدتا از چیپست های مدیاتک در برخی از گوشی های پایین رده خود استفاده کرده است و مشخص نیست که چیپست های این برند تایوانی در سری S چگونه خواهند بود همچنین رسانه های کره ای اشاره ای نکرده اند که سامسونگ از کدام چیپست مدیاتک استفاده خواهد کرد به Wccftech، این احتمال وجود دارد که این شرکت به سمت Dimensity 9400 حرکت کند.

با توجه به اینکه پردازنده مدیاتک Dynamity 9400 از همان فرآیند TSMC 3 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده می کند، می توان حدس زد که سری گلکسی اس 25 با این تراشه تقریباً عملکرد و عملکردی مشابه تراشه کوالکام خواهد داشت.

البته ایجاد سه نسخه از سری گلکسی اس 25 در سه منطقه مختلف می تواند برای سامسونگ مشکل ساز باشد. از سوی دیگر، توسعه به‌روزرسانی‌های چارچوب جدید برای سه پیکربندی سخت‌افزاری مختلف ممکن است بار اضافی را برای شرکت ایجاد کند.

با این حال باید منتظر ماند و دید که سامسونگ در مورد پردازنده های سری گلکسی اس 25 چه استراتژی را دنبال خواهد کرد.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا