مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

شناسایی ۱۲۲ مورد ابتلا به تب دنگی در کشور

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز ، شهنام آرشی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، با بیان اینکه از ابتدای سال 1403 هجری شمسی تا سوم تیرماه بالغ بر 122 مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شد، اظهار داشت: بر اساس بررسی اپیدمیولوژیک برای بیماران انجام شده است، اکثر مواردی که به دلیل… به دلیل ابتلا به این بیماری در امارات متحده عربی تشخیص داده شده است. اکثر بیماران سابقه سفر به امارات متحده عربی و سه بیمار سابقه سفر به پاکستان، عمان و بنین (غرب آفریقا) داشتند.

وی افزود: به جز یکی از بیماران که آفریقایی است، بقیه بیماران دارای تابعیت ایرانی هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: موارد مثبتی که از خارج از کشور می‌آمدند عمدتاً در استان فارس توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی جراش، لار، جهرم و شیراز تشخیص داده شد. بقیه موارد در دانشگاه های هرمزگان، خراسان رضوی، بوشهر، چابهار، زاهدان، شهید بهشتی، گیلان، قم، قزوین و ایران تشخیص داده شد.

العرشی گفت: حال عمومی اکثر بیماران پایدار است. در تمامی استان هایی که مبتلایان به دانگ تشخیص داده شده اند، تعدادی از بیماران بستری شده اند و برخی در حال حاضر بستری هستند و حال عمومی همه آنها خوب است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر پشه Aedes aegypti در استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان (چابهار و کنارک) و بوشهر (عسلویه و کنجان) و Aedes albopictus شیوع دارد. در استان گیلان گسترده است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا