مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

کسانی که از ایموجی استفاده می‌کنند، احتمالاً هوش هیجانی بالاتری دارند

تبلیغات بنری




به گزارش یستا; روزانه بیش از 10 میلیارد ایموجی در سراسر جهان ارسال می شود و بیشتر زنان از آنها در گفتگو با دوستان و خانواده خود استفاده می کنند. اکنون، در یک مطالعه جدید، محققان دانشگاه ایندیانا دریافتند افرادی که هوش هیجانی بالاتر و حالت دلبستگی ایمن دارند، ایموجی های بیشتری ارسال می کنند. در واقع، محققان می گویند: “افراد با هوش هیجانی بالا در تفسیر نشانه های احساسی در ایموجی ها بهتر هستند.”

در مطالعه حاضر، 320 بزرگسال، که بیشتر آنها در اواسط 30 سالگی بودند، در یک نظرسنجی آنلاین شرکت کردند و از آنها در مورد نوع وابستگی، هوش هیجانی و استفاده از ایموجی ها سؤال شد. اکثر شرکت کنندگان سفیدپوست، تحصیل کرده، متاهل، ساکن ایالات متحده و انگلیسی صحبت می کردند.

به گفته محققان، ارسال ایموجی به شکل وابستگی مرتبط است. سه نوع اصلی وابستگی وجود دارد: اضطرابی، اجتنابی و ایمن. افراد مبتلا به دلبستگی مضطرب اغلب در روابط خود احساس ناامنی می کنند و از طرد شدن یا رها شدن می ترسند، اما در دلبستگی ایمن، فرد به دنبال ایجاد روابط سالم مبتنی بر اعتماد، عشق، محبت و احترام است.

نظریه وابستگی در اصل از تجربیات کودک با والدینش سرچشمه می گیرد، سپس در بزرگسالی آن را به افراد دیگر فرافکنی می کند و سپس این وابستگی در ارتباطات مجازی نیز خود را نشان می دهد.

به گفته محققان، مردان و زنانی که وابستگی اجتنابی بالایی دارند، کمتر برای دوستان و شرکای عاشقانه خود ایموجی ارسال می کنند. محققان دریافتند که استفاده کمتر از ایموجی هنگام صحبت با دوستان و شرکای عاشقانه با دلبستگی اجتنابی همراه است. افراد مبتلا به وابستگی اجتنابی اغلب خود را در اولویت قرار می دهند و به طور کلی از صمیمیت و نزدیکی اجتناب می کنند.

از سوی دیگر، شرکت کنندگانی که ایموجی های بیشتری ارسال می کردند و هوش هیجانی بالاتری داشتند، ترکیبی از خودآگاهی و آگاهی اجتماعی بیشتری داشتند و می توانستند روابط و درگیری های کلامی خود را با دیگران بهتر مدیریت کنند.

به طور کلی، محققان می گویند نحوه تعامل و مکالمه ما در ارتباطات مجازی می تواند چیزهای زیادی را در مورد ما آشکار کند. محققان امیدوارند در تحقیقات آتی به مجموعه آماری بزرگتر و متنوع تری دست یابند و نوع ایموجی های رد و بدل شده، محتوای پیام و نوع روابط را بررسی کنند. تحقیقات جاری در مجله یک به علاوه منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری shahraranews