مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

داروهای جدید کاهش وزن با چربی‌سوزی بیشتر و عوارض کمتر از راه می‌رسند

داروهای جدید کاهش وزن با چربی‌سوزی بیشتر و عوارض کمتر از راه می‌رسند

تبلیغات بنری



به دنبال موفقیت داروهای کاهش وزن الی لیلی، Ozempic، Vigovi و Manjaro، شرکت های داروسازی در حال رقابت برای توسعه داروهای کاهش وزن بر اساس مقررات GLP-1 هستند.

به گزارش NBC News، برخی از این داروها علاوه بر درمان دیابت و کاهش وزن، ممکن است عملکرد کبد و قلب را بهبود بخشند و در عین حال عوارض جانبی داروهای فعلی مانند تحلیل عضلات را کاهش دهند. انتظار می رود که محققان داده های مربوط به 27 داروی مبتنی بر GLP-1 را در حال توسعه در کنفرانس انجمن دیابت آمریکا در سال 2024 در اورلاندو، فلوریدا ارائه دهند.

دکتر مارلون براگنل، معاون پژوهشی و علمی در انجمن دیابت آمریکا، گفت: «ما در مورد اوزمپیک، مانجارو و دیگران شنیده‌ایم، اما اکنون شاهد انواع داروهای دیگر از مراحل اولیه تا اواخر هستیم. آزمایشات بالینی در انتظار تکمیل هستند. “در حال حاضر دیدن این همه پیشرفت واقعا هیجان انگیز است.”

با این حال، به نظر می رسد یک سال طول بکشد تا اکثر این داروها تاییدیه FDA را دریافت کنند. برخی از این داروها احتمالاً در چند سال آینده با نسخه در اختیار مردم ایالات متحده قرار خواهند گرفت.

دکتر کریستوفر مک گوان، متخصص گوارش در کارولینای شمالی، با اشاره به فراگیر شدن داروهای کاهش وزن، گفت: «به نظر می رسد که در دوران GLP هستیم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگرچه داروهای موجود بسیار موثر هستند، اما به داروهایی نیاز داریم که مقرون به صرفه باشند و عوارض جانبی کمتری داشته باشند.

داروهای GLP-1 تنها داروهای کاهش وزن در حال توسعه نیستند. بر اساس داده‌های شرکت بیوتکنولوژی دانمارکی، Zeeland Pharma که روز پنجشنبه منتشر شد، دوز بالای داروی آزمایشی Beterlintide برای کاهش وزن، میانگین وزن بدن را تا 8.6 درصد در طول 16 هفته کاهش داد. این داروی تزریقی هفتگی منحصربه‌فرد است زیرا هورمون آمیلین را تقلید می‌کند که به کنترل قند خون کمک می‌کند و امید است که مصرف‌کنندگان عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای GLP-1 مانند Vijovi، مانند حالت تهوع، تجربه کنند.

داروهای GLP-1 سرعت عبور غذا از معده را تا حدودی کاهش می دهد و باعث می شود افراد برای مدت طولانی تری احساس سیری کنند. در حال حاضر، هورمون دیگری به نام گلوکاگون به چندین داروی کاهش وزن در آینده علاقه مند شده است. گلوکاگون یک هورمون کلیدی است که قند خون را تنظیم می کند و می تواند اثرات ورزش را تقلید کند.

الی لیلی، سازنده منجاور و زیپ بند، دو داروی GLP-1 دیگر در دست توسعه دارد. لیلی روز یکشنبه داده های جدیدی را در مورد رتاتروتید منتشر کرد. این داروی تزریقی که از ترکیب GLP-1 و گلوکاگون ساخته شده است، همچنین حاوی هورمون دیگری به نام GIP است.

در آزمایش قبلی، Retartitude به افراد کمک کرد تا به طور متوسط ​​24 درصد از وزن بدن خود را کاهش دهند که معادل 27 کیلوگرم است. طبق یافته های جدید، این داروی هفتگی به میزان قابل توجهی سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد.

افزایش تعداد داروهای کاهش وزن به چند دلیل مهم است. یکی کمبود داروهای موجود ساخته شده توسط تولیدکنندگانی مانند Eli Lilly و دیگری افزایش رقابت در بازار برای تولید داروهای کاهش وزن باعث کاهش هزینه ها می شود. تنوع روش های درمانی نیز باعث می شود تا کاربران از اثرات داروهای مختلف بهره مند شوند. به عنوان مثال، داروهای مختلف GLP-1 ممکن است سطوح اثربخشی و قدرت متفاوتی داشته باشند و برخی از بیماران بسته به نحوه متابولیسم و ​​پاسخ به دارو به یک دارو بهتر از داروی دیگر پاسخ می دهند.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا