مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

پایان‌بندی سریال «سلمان فارسی» غدیرخم یا رحلت پیامبر؟

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، سریال «سلمان پرشین» این روزها در ادامه تصویربرداری سریال «شاهرود» برای فصل ایرانی ادامه دارد. شباب سلمان با بازی امیر رضایی مقابل دوربین داوود میرباقری. پیگیری ها نشان می دهد استیرا اسکندری بازیگر نقش مادر سلمان، بهناز جعفری و اشکان هورسان بازیگر سریال همسایه ها از جمله بازیگران این سریال هستند.

با این سخنان هر روز نام بسیاری از بازیگران سرشناس ایفای نقش در سریال سلمان ایرانی به میان می آید. بسیاری دیگر از بازیگران این سریال بارها به این موضوع اشاره کرده اند که تقریباً در هر فصل و قسمتی بازیگری با آنها انتخاب و جلوی دوربین می رود تا جایی که حسین طاهری تهیه کننده این سریال به خبرنگار تسنیم گفت. درباره روند انتخاب بازیگران: «گروه از سراسر ایران اعزام شد» تا بچه‌ها از استانی به استان دیگر برنامه‌ریزی و جست‌وجو کنند تا در انتخاب نمایندگان خود در کشور کلی‌تر و جامع‌تر باشند.

علاوه بر حدس و گمان بازیگران درباره آغاز، پایان و جریان داستان «سلمان پارسی»، بحث هایی نیز وجود دارد. این سریال که به زندگی و زمانه صحابی ایرانی پیامبر اسلام (ص) می پردازد، شامل سه فصل ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز اسلام است. کارگردان سریال برای آماده سازی فضای کار، رمان «سلمان ایرانی» را از بیزانس فیلمبرداری کرد و آن را به فصل ورود به ایران اضافه کرد.

این سریال در دو قسمت کودکی سلمان تا رحلت پیامبر (ص) و بازگشت سلمان به مدائن طراحی شده است.

پیش بینی می شود این قسمت از داستان سریال سلمان پارسی از تولد روزبه (سلمان) تا رحلت پیامبر اسلام (ص) روایت شود و تا سال 1405 آماده پخش شود. اما در این بین برخی شایعات حاکی از آن است که سریال سلمان ایرانی با غدیر خم به پایان می رسد و در صورت فراهم شدن شرایط تلویزیون و رادیو، این سریال فصل دیگری خواهد داشت که داستان درگذشت سلمان فارسی را روایت می کند.

اما گفته می‌شود داستان غدیرخم در سریال سلمان ایرانی روایت می‌شود. البته هنوز مشخص نیست «میربگی» چه برنامه‌ای برای روایت داستان‌های سلمان فارسی در ۴۰ قسمت مورد انتظار دارد؟ آیا سریال در الغدیر به پایان می رسد یا تا رحلت پیامبر اکرم (ص) ادامه خواهد داشت؟

حقایقی در مورد واقعه غدیرخم وجود دارد که با پرداختن به آنها در این سریال برای عموم آشکار می شود. اگرچه بسیاری از قرائت های غدیر قابل پخش و فیلمبرداری هستند.

بیش از 40 بازیگر خارجی مقابل دوربین داود میرباقری قرار گرفتند و به ایفای نقش طنزپردازان پرداختند. دو تن از آنها که دو تونسی و دو ارمنی بودند الدارفانی را وداع گفتند.

همانطور که گفته شد نقش سلمان فارسی جوان این روزها جلوی دوربین رفته است. این نقش را امیر رضایی بازی می کند که بیشتر روی صحنه و در فیلم های تلویزیونی متعددی دیده شده است. او بیشتر به دلیل شباهتش به شوگا نوری انتخاب شد، البته این شخصیت جنبه نوجوانی و کودکی هم دارد که توسط بازیگران انتخاب می شود و جلوی دوربین می رود.

علاوه بر اسامی بازیگران یاد شده می توان به حضور یوسف صیادی، حسام منظور و تراج نصر اشاره کرد. بازیگرانی که حضورشان کم کم در رسانه ها مشخص شد، مثلا در مقطعی عکسی از تورج نصر در کنار علیرضا شوگانوری بازیگر نقش سلمان فارسی منتشر شد که نشان می داد این بازیگر پیشکسوت و دوبلور در این فیلم حضوری متفاوت داشته است. سلسله.

گفته می شود حسام منظور در این سریال نقش مهمی دارد و نقش پدر سلمان فارسی و همچنین انوش معظمی که این روزها با هیبتی متفاوت در سریال مختارنا نقش حرمیله را بازی می کند تجربه جدیدی مقابل دوربین داود در نقش سپهبد میر باقری دارد.

البته پیش از این نام فرهاد اصلانی و محمدرضا هدایتی مطرح شده بود که کار خود را در این سریال از فصل بیزانس آغاز کردند. در تئاتر بیزانس علاوه بر حضور فرهاد اصلانی تاجر افسانه و رسانه ای شدن بازی محمدرضا هدایتی با لباس هندی، هشام رستم بازیگر تونسی سریال سلمان در نقش «راهب» ایفای نقش کرد. و مرحوم چنگیز جلیلوند از اسقف به عنوان برگ زرینی در کارنامه خود یاد کرد.

یکی دیگر از شخصیت های این سریال مهدی فکیه بازیگر است که در سریال های تاریخی مانند ملک سلیمان شاهد نقش آفرینی های بسیار خوبی بوده ایم و در نقش جذامی نیز مقابل دوربین داود میرباقری قرار گرفت. البته بعد از مدتی حضور شوم برومند، علی دهکردی و بسیاری از بازیگران دیگر نیز مطرح شد. علی دهکردی که کمتر درباره نقش و حضورش در این سریال صحبت می شود اما گفته می شود نقش یک ژنرال ایرانی را بازی می کند.

همچنین مشخص شد که بهناز توکلی بازیگر نقش مادر وهب در سریال مختارنامه علاوه بر نام هایی چون محمدعلی نجفی که او را بیشتر به عنوان خالق آن می شناسیم، در تجربه ای دیگر در کنار داود میرباقری حضوری متفاوت خواهد داشت. سریال «هزاردستان» در این سریال است و به این ترتیب از نقش متفاوت یوسف صیادی که نقش کاروان سرا را بازی می کند، یاد می کنند.

اما گمانه زنی ها همچنان ادامه دارد و نام بازیگرانی چون الهام کردا، شکرخدا گودرزی، آتش تقی پور و حتی مهمت ولی و برخی دیگر از بازیگران از حضورشان در این سریال صحبت می کنند. فصل ایران تازه شروع شده است و قسمت های زیادی باقی مانده تا بازیگران بیشتری به جمع بازیگران سریال سلمان پرشین بپیوندند. چون داود میرباقری با ظرافت و علاقه خاصی بازیگران را انتخاب می کند و کم کم به کار اضافه می شوند.

ناگفته نماند که بخش حجاز بازیگران بیشتری را شامل می شود و شاید نام های دیگری که امروز شنیده می شود از جمله مهدی فخیم زاده در روزهای فیلمبرداری آن قسمت به کار اضافه شود.

پیگیری های خبرنگار تسنیم نشان می دهد که بیش از 50 درصد از این سریال تصویربرداری شده است و تصویربرداری فصل ایران باستان به سرعت در حال پیشرفت است. و تمام تلاش کارگردان، گروه هنرمندان و عوامل برای ارائه سریال در سال 1405 ه. همچنین گفته می شود این روزها خانه پدری سلمان پرشین در حال ساخت است و بازسازی دکورهای شهرک نور که اغلب در فیلم محمد رسول الله (ص) ساخته مجید مجیدی ساخته شده بود در دستور کار قرار گرفته است. استفاده در فصل حجاز سریال فارسی سلمان.

طبق رایزنی های انجام شده فصل حجاز سال آینده فیلمبرداری می شود.

حرم سلمان فارسی از یاران پیامبر اکرم (ص) و از یاران امام علی (ع) در 30 کیلومتری جنوب شرقی بغداد در شهر مدائن قرار دارد. در کنار مرقد سلمان فارسی، حرم طاهر بن امام محمد باقر (علیه السلام)، مرقد عبدالله بن جابر الانصاری و حرم حذیفه بن الیمان (علیه السلام) قرار دارد. او) که در هشتم صفر سال 36 هجری قمری درگذشت.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا