مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اولین باران جهان چگونه بارید؟

تبلیغات بنری



تحقیقات جدید نشان می دهد که آب شیرین، به شکل باران، برای اولین بار در حدود چهار میلیارد سال پیش، 500 میلیون سال زودتر از آنچه قبلا تصور می شد، روی زمین ریخت. بنابراین مدت زیادی است که باران می بارد.

به گزارش سایت ارشا آنلاین: محققان مواد معدنی باستانی را در پوسته زمین مورد مطالعه قرار داده اند و معتقدند این یافته ها می تواند به ما در کشف اطلاعات بیشتر در مورد منبع حیات کمک کند.

چگونه دانشمندان به این کشف دست یافتند؟

این یافته ها بر اساس مطالعه کریستالوگرافی باستانی از ناحیه ای به نام جک هیلز در غرب استرالیا به دست آمده است. اینجاست که برخی از قدیمی ترین بقایای پوسته زمین پیدا شده است. پوسته زمین لایه نازکی از سنگ است که لایه بیرونی سطح زمین را تشکیل می دهد. اگر زمین را سیب می‌دانید، پوست همان پوست سیب است.

در حالی که این منطقه از استرالیا در حال حاضر بیشتر یک مکان خشک و گرد و غبار است، شواهدی از اولین بارندگی روی زمین در اینجا یافت شده است. محققان اکسیژن محبوس شده در ماده معدنی به نام زیرکون را اندازه گیری کردند. اکسیژن در برخی از سنگ هایی که زمین را 3.2 تا 4.2 میلیارد سال پیش تشکیل داده اند تشکیل شده است.

آنها شواهدی پیدا کردند مبنی بر اینکه سنگ های داغ و مذاب که اکسیژن تولید می کنند با آبی که در طول شکل گیری آنها از آسمان سقوط کرده بود، تماس پیدا کرده اند.

زمین شناس و نویسنده اصلی این مطالعه، حمید جمال الدین از دانشگاه کرتین استرالیا، می گوید: شواهد وجود آب شیرین در اعماق زمین، نظریه فعلی را که چهار میلیارد سال پیش زمین کاملاً توسط اقیانوس ها پوشیده شده بود، به چالش می کشد.

چگونه می توان از آب برای یافتن منشا حیات استفاده کرد؟

آب روی زمین از طریق فرآیندهایی از جمله تبخیر و بارش در سیستمی به نام چرخه آب بین خشکی، اقیانوس ها و جو حرکت می کند. در طول تاریخ اولیه زمین، در دسترس بودن آب شیرین و شروع چرخه آب ممکن است به آنچه برای تکامل زندگی اولیه نیاز بود کمک کرده باشد. اما در مورد زمان شروع چرخه آب تردید وجود دارد.

به گفته دانشمندان، تشکیل بخشی از زمین به نام پوسته قاره ای، آب شیرین و آغاز چرخه آب ممکن است در پیدایش محیط های مناسب برای زندگی کمتر از 600 میلیون سال پس از تشکیل سیاره نقش داشته باشد.

یکی از نویسندگان این مطالعه، دکتر هوگو اولیروک، از دانشکده زمین و علوم سیاره ای دانشگاه کرتین، می گوید این کشف برای درک چگونگی شکل گیری زمین و چگونگی پیدایش حیات بسیار مهم است.

وی افزود: این کشف نه تنها تاریخ اولیه زمین را مشخص می کند، بلکه نشان می دهد که زمین های خشک و آب شیرین زمینه را برای شکوفایی حیات در مدت زمان نسبتاً کوتاه و کمتر از 600 میلیون سال پس از تشکیل زمین فراهم کرده است. . کائنات.

این یافته ها گام مهمی به جلو در درک ما از تاریخ اولیه زمین است و دری را برای کاوش بیشتر در مورد منشاء حیات باز می کند.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا