مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

خبر خوش منظور برای بازنشستگان

تبلیغات بنری



به گزارش سایت جهان نیوز ، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: بازنشستگان عزیز! وعده وفاداری؛ خبرهای خوبی در راه است.

وی افزود: با توجه به تصویب آیین نامه اجرایی متناسب با حقوق مستمری بگیران در جلسه روز یکشنبه (12 تیرماه) دولت، طی روزهای آتی مبلغی به حساب بازنشستگان عزیز واریز می شود تا پس از صدور احکام تناسبی، تسویه نهایی کار انجام خواهد شد.



به گزارش یستا، بر اساس بند الحاقی ماده 29 لایحه قانون برنامه هفتم توسعه، در راستای تحقق عدالت در پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان و همچنین تناسب حقوق بازنشستگان با 90 درصد حقوق جاری و پاداش، با احتساب کسر کارکنان مشابه و برابر، دولت تا پایان سال متعهد شده است که اقدامات لازم را انجام دهد. این افزایش از سال 1403 برای هر کدام معادل 40 درصد در سال اول و 30 درصد در سال های دوم و سوم خواهد بود و این تفاوت به 90 درصد می رسد. آیین نامه اجرایی این بند با تصمیم هیات وزیران تصویب می شود.

منابع حقوق برابر برای بازنشستگان در قانون بودجه آمده است
منظور 21 خردادماه سال جاری در نشست خبری تساوی حقوق بازنشستگان گفت: در برنامه هفتم شاهد هستیم که ظرف سه سال این موضوع اجرایی می شود. به طوری که درصد برنامه در سال اول اجرا (1403) 40 درصد و در دو سال بعد (1404 و 1405) هر سال 30 درصد است.

وی افزود: منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون بودجه 1403 پیش بینی شده است.

معاون رئیس جمهور گفت: در خصوص صندوق های بازنشستگی بخش دولتی، قانون بودجه با همکاری مجلس نمایندگان منابع خود را به گونه ای دیده است که این پرداخت ها بدون مشکل قابل پرداخت است. به این ترتیب مالیات بر ارزش افزوده یک درصدی به میزان 50 هزار میلیارد تومان صرفه جویی شد.

منظور ادامه داد: با صدور قانون بودجه در حال اصلاح احکام قانونی برای بازنشستگان هستیم و مقدمات اجرای معادله حقوق بازنشستگان در حال انجام است و از ابتدای سال جاری برای حقوق بازنشستگان اجرا و اعمال می شود. سال آینده. امسال.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره همسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز گفت: پیش بینی می شود در قانون بودجه امسال دولت 130 هزار میلیارد تومان از بدهی های خود به تامین اجتماعی را برای این موضوع تا اتمام تسویه حساب پرداخت کند. ، اجرا انجام شده و جلساتی برگزار می شود و ما با تامین اجتماعی هستیم تا آخرین روش پرداخت را انجام دهیم.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا