مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

قیمت بیت کوین امروز تا 60‌ هزار دلار سقوط کرد

تبلیغات بنری



طبق گزارش Coin Metrics، قیمت بیت کوین امروز بیش از 4 درصد کاهش یافت و به 60000 دلار رسید که پایین ترین سطح در بیش از یک ماه گذشته است. قیمت این ارز دیجیتال در هفته گذشته بیش از 8 درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش CNBC به نقل از CoinShares، این دومین هفته متوالی است که بازار شاهد خروج سرمایه است. هفته گذشته، بازار ارزهای دیجیتال کمترین حجم معاملات جهانی را از زمان راه اندازی ETF های بیت کوین در ایالات متحده داشت.

آیا روند قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت؟

جیمز باترویل، رئیس بخش تحقیقاتی Crypto-Focused Assets گفت: «ما در دو هفته گذشته شاهد خروج 1.2 میلیارد دلار از ETF های ارز دیجیتال بوده ایم کاهش می دهد این بر احساسات پیرامون بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد.

وی افزود: فدرال رزرو اعلام کرده است که به شواهد بیشتری مبنی بر کاهش تورم نیاز دارد تا به سمت سیاست‌های آسان‌تر حرکت کند. “

النور گیوود، رئیس استراتژی Coincover، گفت که نوسانات بازار معمولاً قبل از انتشار شاخص مخارج مصرف شخصی، یکی از معیارهای تورم ترجیحی فدرال رزرو، پیش می آید. این اطلاعات جمعه آینده منتشر خواهد شد. او همچنین اضافه کرد که علائم کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر ممکن است نگرانی سرمایه گذاران را کاهش دهد و قیمت بیت کوین را تثبیت کند.

قیمت برخی از ارزهای دیجیتال همراه با بیت کوین کاهش یافته است. قیمت اتریوم 4 درصد، توکن پلتفرم قرارداد هوشمند Solana 3 درصد، توکن XRP حدود 1 درصد و توکن Dogecoin Meme حدود 5 درصد کاهش یافت.

در این ماه قیمت بیت کوین حدود 10 درصد کاهش یافت. چند هفته پیش بیت کوین به طور موقت به سطح 71000 دلار رسید و از آن زمان قیمت آن به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. در اواسط ماه مارس، بیت کوین به بالاترین سطح خود یعنی 73800 دلار رسید.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا