مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

تیک تاک به دولت آمریکا کلید قطع اضطراری پلتفرم خود را پیشنهاد داده بود

تبلیغات بنری



در سال 2022، TikTok اعلام کرد که به دولت ایالات متحده دسترسی به سوئیچ kill را برای رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به حفاظت از داده‌ها و امنیت ملی ارائه کرده است. اما به نظر می رسد پس از ارائه این پیشنهاد، مذاکرات از سوی مقامات دولتی متوقف شد و ادامه پیدا نکرد.

طبق گفته TikTok، کلیدی که این شرکت در اختیار دولت قرار داده است به آن اجازه می‌دهد در صورت عدم رعایت قوانین، پلتفرم را تعطیل کند. قوانین فوق در پیش نویس «توافقنامه امنیت ملی» که TikTok در آگوست 2022 به دولت ایالات متحده پیشنهاد کرد، بیان شده است. در این قرارداد، مواردی مانند سرمایه گذاری در ماژول های حفاظت از داده ها و اطمینان از اینکه Bytedance به داده های کاربران ایالات متحده دسترسی ندارد، مشخص شده است. نیز ذکر شده است.

تلاش های TikTok برای جلوگیری از ممنوعیت در ایالات متحده

علیرغم تلاش‌های TikTok برای رفع نگرانی‌های دولت ایالات متحده، مقامات درگیر به مذاکرات پایان دادند. در نامه‌ای به وزارت دادگستری، وکیل این شبکه اجتماعی ادعا کرد که دولت درخواست‌ها برای جلسات بیشتر را نادیده گرفته و به دعوت برای بازرسی از مرکز شفافیت اختصاص داده شده به TikTok در مریلند پاسخی نداده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که تیک توک و بایت دنس مبارزه حقوقی خود را برای مقابله با ممنوعیت احتمالی این شبکه اجتماعی در آمریکا آغاز کرده اند. این شرکت می گوید قانون جدید برای ممنوعیت TikTok یک انحراف اساسی از سنت آمریکایی در ترویج اینترنت رایگان است و یک عمل خطرناک برای هدف قرار دادن پلتفرم ها ایجاد می کند.

نبرد حقوقی بر سر آینده تیک توک در ایالات متحده در ماه های آینده تشدید خواهد شد. دادگاه استیناف ایالات متحده برای ناحیه کلمبیا قرار است در ماه سپتامبر میزبان استدلال شفاهی کاربران TikTok، ByteDance و TikTok باشد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه آوریل قانونی را امضا کرد که فروش تیک تاک را ممنوع می کند. Bytedance تا ژانویه 2025 فرصت دارد تا شبکه اجتماعی خود را بفروشد وگرنه با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا