مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

امکان تولید دارو با منشأ گیاهی برای پیشگیری از تصلب شرائین

تبلیغات بنری



کد خبر:
463996

//

3 جولای 1403
//

22:30:00


یک محقق ایرانی خارج از کشور از امکان تولید داروی گیاهی برای پیشگیری از تصلب شرایین به ویژه در بیماران دیابتی و نارسایی قلبی خبر داد.




به گزارش فرتاک نیوز.

حمیدرضا کازرانی، دارای مدرک دکترای فارماکولوژی دامپزشکی از دانشگاه Strathclyde انگلستان، درباره این طرح گفت: آترواسکلروز و دیابت از مهم ترین عوامل بیماری عروق کرونر است. اهمیت بیماری و گسترش آن تصلب شرایین پس از آن، بر کسی پوشیده نیست که حمله قلبی رخ می دهد. از سوی دیگر، طبق مطالعات اخیر، اختلال عملکرد سلول های اندوتلیال عامل اصلی این اختلال است. واضح است که برای پیشگیری از تصلب شرایین که عامل اصلی حملات قلبی و مغزی به شمار می‌رود، باید علل زمینه‌ای آن را جستجو کرد.

این محقق همچنین بیان کرد: با توجه به اپیدمی دیابت و شیوع بالای بیماری های قلبی و عروقی و تصلب شرایین در این بیماران، تصمیم بر این شد که این پژوهش بر روی این بیماری متمرکز شود.

وی افزود: امکان تولید دارویی با منشاء گیاهی برای پیشگیری از تصلب شرایین به ویژه در بیماران دیابتی و نارسایی قلبی از نتایج این طرح است.

این محقق بیان کرد: در قسمت دوم پژوهش، اثر محافظتی اسید الاژیک در برابر نارسایی قلبی نیز مورد بررسی قرار گرفت. نارسایی قلبی زمانی رخ می دهد که عضله قلب نیروی کافی برای پمپاژ خون را نداشته باشد. این بیماری بیشتر در بیماران مبتلا به فشار خون بالا و یا بعد از سکته قلبی بروز می کند و به خصوص در افراد دیابتی شیوع نسبتاً بالایی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: الاژیک اسید در مدل حیوانی آزمایش شده در این تحقیق اثرات محافظتی قابل توجهی در برابر این بیماری نشان داد.


برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.


آیا این خبر مفید بود؟



کد خبر:
463996

//

3 جولای 1403
//

22:30:00


تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا