مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

یمن ناو آمریکایی آیزنهاور را هدف قرار داد

تبلیغات بنری

به گزارش شبکه «جهان نیوز»، «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه ای از عملیات جدید ارتش این کشور در حمایت از مردم فلسطین خبر داد. .

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تایید کرد: دو عملیات نظامی انجام دادیم و یک ناو آمریکایی و یک ناو هواپیمابر را در دریای عرب و شمال دریای سرخ هدف قرار دادیم.

سریع افزود: نیروی دریایی ارتش با انجام عملیاتی منحصر به فرد، ناو «ترانس ورلد ناوگیتور» را در دریای عرب با چند فروند موشک بالستیک هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: هدف قرار دادن این کشتی به دلیل نقض قانون ممانعت از ورود به بنادر فلسطین اشغالی توسط شرکت صاحب آن صورت گرفته است.

سریع ادامه داد: نیروی موشکی همچنین ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» را در شمال دریای سرخ با چند فروند موشک بالستیک و موشک کروز هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: این دو عملیات نظامی به لطف خدا تلفات مستقیم داشت. به لطف خدا تا پایان تجاوز به نوار غزه و رفع محاصره به عملیات نظامی خود در حمایت و کمک به مردم فلسطین ادامه خواهیم داد.

سریع افزود: در پاسخ به هرگونه حمله ای به کشورمان از هدف قرار دادن کشتی های جنگی متخاصم خارجی در دریای سرخ و عرب تردید نخواهیم کرد.

لازم به ذکر است که یمن اعلام کرد که برای حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آنها اجازه عبور کشتی های رژیم صهیونیستی یا کشتی هایی که مقصد آنها بنادر سرزمین های اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ نمی دهد. ارتش یمن در این زمینه عملیات موفقیت آمیزی انجام داد و خسارت اقتصادی قابل توجهی به بنادر جنوبی سرزمین های اشغالی وارد کرد. اما از سوی دیگر ائتلاف متجاوز آمریکایی – انگلیسی به بهانه حمایت صریح از ناوبری دریایی در حمایت صریح از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، چندین بار به خاک یمن حمله کرد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا