مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

سوءقصد به جان سرکرده تحریرالشام در سوریه

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، منابع آگاه میدانی در ادلب به شبکه المیادین گزارش دادند که 10 روز پیش ابومحمد الجولانی در جریان بازدید از شهر ادلب در شمال غرب سوریه مسموم شد.

این منابع اعلام کردند که این موضوع در ابتدا مخفی نگه داشته شد تا اینکه مشخص شد در نوشیدنی ای که الجولانی در این بازدید نوشیده است، ماده سمی وجود دارد. او به دلیل مصرف این ماده سمی در بیمارستان بستری است و تحت مراقبت های ویژه قرار می گیرد.

 

این منابع تأیید کردند که سرویس امنیتی الجولانی تحقیقات گسترده ای را از صاحبان سایت هایی که وی در روز مسمومیت بازدید کرده بود، آغاز کرد. گفته می شود یکی از سرکردگان گروه تروریستی ارتش آزاد یکی از مظنونان اصلی این مسمومیت است. شخصی الجولانی در خانه اش ملاقات کرد و از او خواست که از تحرکات نیروهایش علیه هیئت تحریر الشام جلوگیری کند.

تظاهرات علیه تحریر الشام و رهبر آن الجولانی در مناطق ادلب، حومه آن و حومه غربی حلب ادامه دارد، با وجود تدابیر ویژه نیروهای الجولانی و موانع، آنها همچنان خواستار این هستند حذف رهبر از این گروه

الجولانی در فوریه گذشته صدها تن از رهبران حیات تحریر الشام را به اتهام کودتا دستگیر کرد که منجر به تظاهرات در مناطق تحت کنترل این گروه در ادلب و درگیری های خشونت آمیز بین نیروهای تحت فرماندهی الجولانی شد. تظاهرکنندگان و آنها را سرکوب کنید.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا