مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

آیت‌الله علم‌الهدی: تمام جریانات باید از تولیت قرآن بهره‌مند شوند

تبلیغات بنری

به گزارش یستاآیت الله سید احمد علم الهادی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی رضوی در خراسان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون شوراهای مختلفی در استان تشکیل شده است، گفت: کشور برای مسائل قرآن کریم است و می گوید: با این همه مجالس، هیچ کس از جمله در قضیه تولیت، نتوانسته است قرآن را خوب بخواند. دلیل این امر جاذب نبودن آن است.

وی با اشاره به اینکه اگر نهضتی حافظ قرآن شود و فقط به برنامه ها و برنامه های خود بپردازد تا دیگران نتوانند از آن بهره مند شوند، موفق نمی شود، افزود: مراقب باشید، نهضت قرآنی نیست. حرکت یک دستور رسمی برای کشور از بالا می رسد و همه ملزم به اجرای آن هستند. قرآن متعلق به همه است و همه جنبش ها و گروه ها باید از آن بهره مند شوند.

نماینده فقیه در خراسان رضوی جریان قرآنی را یک پیوند و اعتقاد بین افراد، نهادها و سازمان ها به قرآن کریم دانست و ادامه داد: شورای قرآنی باید جذاب باشد تا دیگران جذب شوند. به آن و نه به آن. در انتظار دنبال کردن دیگران

چند نکته مهم برای تلاوت قرآن کریم

وی با تاکید بر حضور خادم قرآنی در کشور خاطرنشان کرد: به نظر می رسد سازمان تبلیغات اسلامی بیش از سایرین در این زمینه آمادگی دارد و برای موفقیت باید به چند نکته توجه داشته باشد. اولین مورد این است که برای همه جذاب باشد. نهادها، سازمان ها و گروه ها.

آیت الله الهادی دومین نکته مهم را توجه به توانمندی ها و الزامات هر استانداری اعلام کرد و گفت: در هر استانداری باید به موضوع اهمیت، توسعه کار و وزن برنامه توجه شود. به عنوان مثال، در بحث در مورد برنامه. حج، جایگاه حرم امام رضا (علیه السلام) در مقایسه با سایر حرم های محرق در عرصه بین المللی بیش از پیش نمایان است، بنابراین نمی توان به آن یکسان پرداخت.

تعیین نیازهای معنوی و مادی نهادها و مؤسسات قرآنی

وی نکته سوم را موضوع حمایت معنوی و مادی از فعالیت های قرآنی گروه ها و سازمان های مختلف عنوان کرد و افزود: برخی نهادها نیاز مالی و مادی به امور و فعالیت های قرآنی ندارند، اما نیازمند امکانات معنوی هستند. مانند اساتید تفسیر و قرائت. ; بنابراین باید دبیرخانه ای قوی و منسجم برای بررسی همه این موارد و ارزیابی نوع حمایت ها و نیازهای هر سازمان تشکیل شود.

یکی از اعضای شورای رهبری تاکید کرد: در نهایت باید به منابع و منابع حمایتی خود نگاه کنیم، بدون توجه به اعتبارات دولت، شهرداری، آستان قدس، حوزه، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و … همه منابع عظیمی دارند امکاناتی در اقدامات خود دارند که می توانند در خدمت این شورا باشند.

وی به موضوع نظارت بر فعالیت ها، پیشرفت ها و کسورات اشاره کرد و گفت: مهم ترین سهم در توسعه فعالیت، رسیدگی به امکانات فعلی آن است و مهمتر از همه باید اموال و ثروت های قرآنی ما در استانداری شناسایی شود و دبیرخانه باید این رویه را اجرا کند.

عظمت قرآن باید محور ارادت ما به اهل بیت علیهم السلام باشد.

آیت الله الهادی، این عالم فرهیخته با ابراز امیدواری از موفقیت این مجلس قرآنی، تاکید کرد: مکرم ترین پیامبر(ص) آنقدر که نسبت به قرآن احساس می کرد، نسبت به عزیزان خود عاطفه نداشت. یک امروز هم نتوانسته ایم به درستی قرآن را ادا کنیم در حالی که عظمت قرآن باید محور ارادت ما به اهل بیت علیهم السلام باشد چرا که ائمه معصومین (علیه السلام) مفسران قرآن هستند. قرآن.

وی افزود: عزیزان مواظب باشید صدقه ای که در این دنیا دارید به اندازه خدمت به قرآن کارساز نیست زیرا پرداختن به موضوع قرآن کاری است که به دنبال هدایت بشریت است.

تبلیغات بنری