مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

وزارت امور خارجه قطر: حمله به ایران نقض حاکمیت این کشور بود

تبلیغات بنری

به گزارش یستا; وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت قطر حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران را قویا محکوم می‌کند و این اقدام را نقض آشکار حاکمیت ایران و نقض آشکار اصول حقوق بین‌الملل می‌داند.

به گزارش خبرگزاری QNA، وزارت امور خارجه قطر افزود: دوحه نگرانی عمیق دولت قطر را از عواقب جدی که ممکن است از این تشدید تنش در پی داشته باشد، ابراز می‌کند. ” روش های حل و فصل مسالمت آمیز و پرهیز از هر چیزی که ممکن است امنیت و ثبات در منطقه را تهدید کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: درخواست دولت قطر از جامعه جهانی برای تشدید تلاش ها برای آرام کردن اوضاع، کاهش تنش و پایان دادن به رنج مردم منطقه به ویژه غزه و لبنان را تجدید می کنیم.

این بیانیه پس از آن صادر شد که رژیم صهیونیستی بامداد شنبه قصد داشت مراکز نظامی در ایران را هدف قرار دهد که ناکام ماند.

شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه گزارش داد پدافند هوایی ایران پهپادهای رژیم صهیونیستی را که قصد داشتند پایگاه های نظامی در شرق استان تهران را هدف قرار دهند، سرنگون کردند.

منابع آگاه همچنین اعلام کردند که تلاش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن پایگاه های دفاعی این رژیم در استان تهران ناکام ماند.

این منابع اعلام کردند که تمامی اهداف متخاصم در حومه تهران سرنگون شده است.

منابع آگاه اعلام کردند که برای سرنگونی اهداف دشمن از سامانه های دفاعی میان برد استفاده شده است.

در بیانیه قرارگاه پدافند هوایی ایران همچنین آمده است: علیرغم هشدارهای قبلی مقامات جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی صبح امروز اقدامی تنش زا انجام داد، برخی از مراکز نظامی در استان های تهران و خوزستان را مورد حمله قرار دادند و در حالی که این اقدام تهاجمی توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با موفقیت مقابله شد، خسارت های محدودی به برخی نقاط وارد شد و ابعاد این حادثه همچنان در دست بررسی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری