مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

نگاهی آماری به ال‌کلاسیکوی بزرگ اسپانیا

تبلیغات بنری

به گزارش شهران نیوز. تیم کهکشانی های مادرید پس از سربازان کاتالان در فصل 19-2018 به 42 بازی متوالی بدون شکست در لیگ اسپانیا دست یافت که دومین تیم رکورددار تاریخ این لیگ است. رئال با تساوی یا برد در ال کلاسیکو امشب با رکورد آبی ها برابری می کند. فراموش نکنید که رئال مادرید بیش از 560 روز است که در سانتیاگو برنابئو شکست نخورده است، یک رکورد دلگرم کننده برای کهکشانی ها و هواداران آنها قبل از رویارویی با بارسلونا بی نظیر به رهبری هانسی فلیک. رئال مادرید 127 بار میزبان بارسلونا بوده است که 72 برد و 32 باخت حاصل عملکرد کهکشانی تاریخ لالیگا بوده است.

اما چه کسی فکرش را می کرد که بارسلونا با لیست طولانی مصدومانش (گاوی، آرائوخو، دی یونگ، ترشتگن و…) حالا به تیمی قدرتمند و رقابتی در سطح اسپانیا و اروپا تبدیل شود؟ فلیک بازیکنانی که فصل گذشته بی هدف و بدون سم به نظر می رسیدند را متحول کرد و با کمک چند جوان الماسی، بارسلونا را به سطحی رساند که در بازی 23 اکتبر 2024 دیدید. پیروزی 4-1 بارسلونا مقابل بایرن مونیخ. با فاصله سه امتیازی از جدول در “فاز لیگ” اروپا، هیچ دستاورد دیگری برای بارسا ندارد، اما آنقدر برای التیام زخم های غرور بارسلونا در سال های اخیر مفید بوده که به جرأت می توان آن را یکی نامید. از بزرگترین پیروزی های تاریخ خود.

رافینیا، یامال و لواندوفسکی، مثلث مخوف خط حمله بارسلونا، با هم 29 گل در رقابت های مختلف به ثمر رسانده اند و در مجموع شاگردان هانسی فلیک تاکنون 43 گل به ثمر رسانده اند. بهترین خط تیر کنونی اروپا مطمئنا امشب با چالشی سخت در برابر قلعه دفاعی رئال مادرید بدون تیبو کورتوا و دنی کارواخال روبرو خواهد شد.

بارسلونا در 5 بازی از 10 دیدار اخیر خود با رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو پیروز شده است. رئال مادرید و بارسلونا تاکنون 257 بار در رقابت های مختلف به مصاف هم رفته اند که رئال مادرید در 106 برد و بارسلونا در 100 بازی (51 تساوی) پیروز شده اند.

رئال مادرید در تاریخ ال کلاسیکو 436 گل به بارسلونا زد و از طرفی 419 بار دروازه خودی را باز کرد.

تبلیغات بنری