مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

باران سنگین و احتمال جاری شدن سیل در شمال کشور (۵ آبان ۱۴۰۳)

تبلیغات بنری

به گزارش یستاسازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ، از تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد: رگبار باران شدید، بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات، کاهش محسوس دما و وزش باد شدید موقت امروز (14 آبان) ) در گیلان، ضلع شرقی اردبیل و غرب مازندران و روز یکشنبه (15 آبان) در گیلان، مازندران، ضلع شرقی اردبیل و کوهپایه ها و ارتفاعات گلستان پیش بینی می شود.

اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی، احتمال مسدود شدن راه های روستایی در مناطق کوهستانی، لغزندگی معابر به ویژه در گردنه های کوهستانی به دلیل بارش برف، ریزش سنگ از ارتفاعات، طغیان جاده ها، طغیان رودخانه ها، طغیان جاده ها، رعد و برق، پدیده مه، کاهش دید افقی آب و احتمال لغزش هوای کوهستانی، وزش باد شدید موقتی و آسیب دیدن ساختمان های موقت و محصولات کشاورزی از جمله اثرات این مخاطرات جوی است.

سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، تامین سوخت کافی و وسایل گرمایشی وسایل نقلیه به‌ویژه در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و آبراه‌ها و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی را توصیه کرد. . جابجایی بادیه نشینان، پرهیز از فعالیت های ساختمانی، پرهیز از فعالیت های تفریحی از جمله طبیعت گردی، آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و کانال ها و آماده سازی جاده ها برای برف روبی در گردنه ها و مناطق دور افتاده را توصیه می کند.

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی شده است که یک پدیده جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه خواهد داشت. اخطار نارنجی برای آمادگی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده زیانبار صادر می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری