مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

دستور خرید سهام به صندوق‌های درآمد ثابت با هدف بهبود بازار داده شد

تبلیغات بنری



در نشست صبح امروز ناشران عمده بورس اوراق بهادار بخش اول بسته بهبود بازار ارائه شد که در جلسه هیات مدیره سازمان و مدیران عامل موسسات و موسسات نهایی شد.

به گزارش یستا در نشست صبح امروز ناشران عمده بورس اوراق بهادار بخش اول بسته بهبود بازار ارائه شد که در جلسه هیات مدیره سازمان و مدیران عامل موسسات و موسسات نهایی شد. در این جلسه که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هیأت مدیره این کمیسیون و مدیران مؤسسات انتشاراتی بزرگ بازار سرمایه برگزار شد، مقرر شد:

1- با توجه به اهمیت عوامل اساسی موثر بر سهام شرکت ها، ناشران باید برنامه های خود را برای بهبود سودآوری شرکت های تابعه در بقیه ایام سال به سازمان ارائه و در سامانه CODAL منتشر کنند، به گونه ای که شرکت ها عملکرد در نیمه دوم سال به طور قابل توجهی در مقایسه با نیمه اول بهبود خواهد یافت.

۲- ناشران بزرگ باید برای حفظ ارزش ذاتی سهام شرکت های زیرمجموعه و گروه خود اقدامات عملی و جدی انجام دهند.

3- مؤسسات مالی دارای صندوق با درآمد ثابت باید طبق رویه‌های مشخص سهم سهام در پرتفوی خود را افزایش دهند. در این راستا با توجه به لزوم کاهش وزن سپرده های بانکی، منابع آزاد شده نیز حمایتی از سهام ارزشمند را فراهم می کند.

4- مسائل و محدودیت‌هایی که بر سودآوری شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد از قبیل قطعی برق و گاز، مسائل مالیاتی، حقوق دولتی، قیمت مواد اولیه و مواد غذایی و … به‌ویژه موارد باقی‌مانده در لایحه بودجه باید مشترکاً پیگیری شود. توسط مجلس نمایندگان ناشران و سازمان.

منبع: تسنیم

تبلیغات بنری