مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

معاون وزیر نفت: ما در کشور انرژی را خام‌سوزی می‌کنیم

تبلیغات بنری

به گزارش یستا; سعید توکلی امروز ۱۲ آبان در مراسم افتتاحیه جشنواره گاز روستایی هیمیار گفت: استان خراسان رضوی فقط یک استان نیست. پایه اولیه شرکت ملی گاز از خانواده ها شکل گرفت و بلوغ اولیه و تاسیس این شرکت از خانواده هاست.

وی افزود: استان خراسان رضوی نه تنها خراسان رضوی بلکه شامل خراسان جنوبی و شمالی است و منطقه ای از کشور است که پتانسیل، توانمندی و استعداد دارد و شایسته توجه است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که ما را درگیر می کند این است که چگونه مشکل نارضایتی در بدنه سایر سازمان ها را حل کنیم، گفت: مهمترین بخشی که می تواند در این زمینه کمک کند آموزش است که پتانسیل بالایی دارد. و قابلیت ها هیچ کس نیست که این مسیر را در روند رشد و توسعه طی نکرده باشد. آموزش و پرورش افراد پرتلاش و با استعداد و کم توقع دارد. امکان دیگر دانشجویان است.

توکلی گفت: «گاز هیمیار کار بسیار خوبی انجام داد و با او از ابزارهای دانش بنیان استفاده کردند. اگر بخواهیم کسب و کاری را در کشور نهادینه کنیم و سپس گروه هدف را فراموش کنیم، به ناچار شکست می خوریم. شاید زمانی فضای مجازی ابزار ناشناخته ای بوده است، اما اکنون تنها چیزی که می توان از طریق آن ارتباط برقرار کرد، فضای مجازی است. امکان تبدیل فضای مجازی به فضای مجازی با فرصت وجود دارد که در این پروژه هم همین اتفاق افتاد. گروه دیگری که می توان به آنها کمک کرد معلمان هستند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه اگر در کل کشور مشکلی داشته باشیم تنها از طریق شرکت ملی گاز ایران، وزارتخانه ها و دولت ها قابل حل است، گفت: همه گوشه و کنار کشور باید کار کنند. شرکت ملی گاز با تمام تلاش خود در خدمت شما عزیزان است تا معاونت گاز استانداری در سراسر کشور فعالیت کند و در صورت نیاز به بهبود در خدمت شما هستیم.

وی خاطرنشان کرد: 72 درصد از سهم سرانه انرژی در کشور ما از گاز طبیعی تامین می شود. در خانه، همه تخم مرغ هایمان را در یک سبد می گذاریم، هیچ کشوری مانند این وجود ندارد. 74 درصد گاز تولیدی کشور در عسلویه قرار دارد. انتقال این مقدار گاز به شمال کشور توجیه ندارد، راه های مختلفی مانند دیپلماسی انرژی وجود دارد که در این زمینه دنبال می کنیم. موضوع حفظ و بهبود نیز مورد بحث قرار گرفته است.

معاون وزیر نفت افزود: تا زمانی که این تلاش ها ساختار پیدا نکند، هیچ اتفاقی نمی افتد. ما از قابلیت های حقوقی خوبی در کشور برخورداریم. انرژی خام کشور را می سوزانیم. بخاری های کم بازده نیز یکی از دغدغه های وزارت نفت است. موضوع اصلی زیرساخت است و باید با سازوکارهای دیگری مصرف را کنترل کنیم.

تبلیغات بنری