مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳، حدود ۲۰۰ هزار معلم در کشور بازنشسته شدند

تبلیغات بنری

به گزارش یستا; عباس نجار روز پنجشنبه در گردهمایی معلمان و دانش آموختگان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان استان زنجان، شغل معلمی را دارای برکات مادی و معنوی ماندگار دانست و افزود: تأثیر معلم در تربیت افراد جامعه بسیار و ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه تربیت معلم به طور ویژه در دانشگاه فرهنگیان صورت می گیرد، گفت: اگر از پیشکسوتان در عرصه تدریس و مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان استفاده شود گامی در راستای انتقال تجربیات آنان است.

رئیس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان گفت: امروز در دوران پرشتاب فناوری هستیم و نسلی که امروز معلمان با آن مواجه هستند، نیازها و گفتمان‌های متفاوتی دارند این ویژگی ها را نمی توان نادیده گرفت، بنابراین معلمان باید بسیار جلوتر از دانش آموزان باشند.

نجار با بیان اینکه آموزش و پرورش حدود 54 میلیون نفر در کشور است، گفت: در حال حاضر 18 میلیون نفر در جمعیت کشور دانش آموز هستند.

وی به افزایش استفاده از هوش مصنوعی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دوره های مرتبط با هوش مصنوعی با رویکرد به کارگیری آن در ارائه آموزش و تولید محتوای آموزشی برای تمامی معلمان کشور در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز آموزش، بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه معلمان سرباز و پیشگام دانش در جامعه هستند، گفت: توانمندسازی معلمان اولویت مهم آموزش و پرورش است و برنامه های زیادی در این راستا در سراسر کشور در حال برگزاری است. کشور سال

وی با بیان اینکه در بازه زمانی 1401 تا 1403 حدود 200 هزار معلم در کشور افتخار بازنشستگی گرفتند، گفت: در این مدت نزدیک به 190 هزار معلم از طریق آزمون سراسری و جذب وارد آموزش و پرورش شدند و در مجموع در حال حاضر هستیم. همچنان با کمبود معلم مواجه است.

منبع: یستا

تبلیغات بنری