مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

عراقچی امان را به مقصد قاهره ترک کرد (چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳)

تبلیغات بنری

به گزارش یستاآقای عباس عراقجی صبح روز چهارشنبه 4 مهر 1403 در رأس هیئتی دیپلماتیک به اردن رفت و پس از دیدار با مقامات ارشد این کشور از جمله شاه و وزیر امور خارجه اردن عازم این کشور شد. پایتخت، قاهره مصر.

آخرین حضور یک مقام ایرانی در مصر به 14 سال پیش و حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه فقید ایران به عنوان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه برای شرکت در مراسم تحلیف عبدالفتاح ال. -سیسی. رئیس جمهور مصر

مصر هشتمین مقصد سفرهای منطقه ای وزیر امور خارجه با هدف تبادل نظر، رایزنی و رایزنی با مقامات ارشد کشورهای منطقه به منظور هماهنگی اقدامات علیه رژیم صهیونیستی و توقف ماشین کشتار این رژیم در غزه و مصر است. . لبنان.

عراقچی پیش از این به منظور توقف جنایات رژیم صهیونیستی به کشورهای لبنان، سوریه، عربستان سعودی، قطر، عراق و عمان سفر کرده و با مقامات ارشد این کشورها گفتگو و تبادل نظر کرده است.

عراقجی در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد اردنی، صبح روز چهارشنبه چهارم مهرماه 1403 هجری قمری در میان استقبال رسمی مقامات این کشور وارد امان شد.

وزیر امور خارجه اولین دیدار خود را با الهاشمی ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پادشاهی اردن برگزار کرد.

در این دیدار، منافع دو طرف در روابط دوجانبه و تحولات جاری منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور ضمن بررسی وضعیت بحرانی منطقه در نتیجه تداوم نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و تهاجم گسترده این رژیم به لبنان، بر ضرورت اقدام جمعی کشورهای منطقه برای توقف این جنگ تاکید کرد. جنگ ماشین رژیم اشغالگر، از گسترش جنگ جلوگیری می کند و از ثبات و امنیت منطقه محافظت می کند.

عراقچی در دیدار با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن همچنین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت امنیتی منطقه و تلاش جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید وضعیت ناامنی و بی ثباتی در منطقه را تشریح کرد. منطقه غرب آسیا منطقه بر لزوم همکاری و همبستگی بیشتر کشورهای منطقه تاکید کرد و جهان اسلام بر وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل کشی و جنگ افروزی تاکید کرد.

منبع: یستا

تبلیغات بنری