مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

نانسی پلوسی: نتانیاهو هرگز به صلح اعتقادی نداشته است

تبلیغات بنری

به گزارش یستا; نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، یک سال پس از آغاز حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به غزه که منجر به شهادت بیش از بیش از 200 نفر شد، از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به شدت انتقاد کرد. 42000 شهید. فلسطینی ها و رویکرد واقعی خود را در قبال راه حل دو دولتی و حل مسئله فلسطین ارائه کرد.

پلوسی در سخنانی در اندیشکده چتم هاوس در پاسخ به سوالی درباره عملی بودن راه حل دو کشوری با توجه به جنگ تلخ رژیم صهیونیستی علیه حماس و حزب الله در غرب آسیا گفت: نه با نتانیاهو… من نمی دانم. فکر نکنید که او اصلاً ایمن است: “با صلح یا راه حل دو کشور.”

وی ادامه داد: آمریکا همیشه از اسرائیل حمایت کرده است، اسرائیل متحد ما است، ما به حمایت از اسرائیل ادامه خواهیم داد، اما تعداد کشته ها زیاد نیست، بلکه خسارات جانبی زیاد است.

این مقام سابق آمریکایی افزود: برخی می گویند که اسرائیلی ها اقدامات احتیاطی زیادی انجام می دهند. “خب، واضح است که کافی نیست.”

نانسی پلوسی با اشاره به امضای توافقنامه اسلو در سال 1993 گفت: در آن زمان که بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت، رهبران را در کاخ سفید جمع کرد، فکر می کردیم در مسیر درستی هستیم. اما تصور می‌کنم نتانیاهو در تمام این سال‌ها با آن مخالف بوده است.»

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا همچنین گفت: نمی‌دانم نتانیاهو از صلح می‌ترسد یا نه، اما او از مسیری که همه فکر می‌کردیم منحرف شد با این حال، همه ما با انجام این کار از اسرائیل حمایت می کنیم. این به نفع امنیت ملی ما است که در طول زمان این کار را انجام دهیم، اما در حال حاضر، اهرم هایی که به نتانیاهو داده ایم به شکلی مخرب مورد استفاده قرار گرفته است.

به نوشته روزنامه دیلی میل، امضای معاهده اسلو در واشنگتن پس از مذاکرات محرمانه در پایتخت نروژ، به تصویر معروف بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت آمریکا، بین اسحاق رابین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی منجر شد. . رژیم و یاسر عرفات رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین در هنگام امضای این معاهده.

رسانه‌های انگلیسی تایید کردند: «اما با گذشت بیش از سه دهه از امضای توافق، خاورمیانه در حال تجربه یک بحران شدید است».

پس از یک سال حملات مستمر به نوار غزه و کشتار غیرنظامیان، رژیم صهیونیستی حملات خود را علیه حزب الله لبنان تشدید کرد.

به گفته مقامات بهداشت محلی، حملات اسرائیل به غزه بیش از 42000 فلسطینی را کشته است که گفته می شود بیش از نیمی از قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می دهند. این جنگ همچنین مناطق وسیعی از غزه را ویران کرد و حدود 90 درصد از جمعیت 2.3 میلیون نفری غزه را آواره کرد. از اکتبر گذشته تاکنون بیش از 2000 نفر در لبنان شهید و هزاران نفر مجروح شده اند. بیش از یک میلیون تن نیز آواره شد.

علاوه بر این، نانسی پلوسی با توجه به تداوم جنگ غزه و ادامه حمایت دموکراتیک دولت بایدن از رژیم صهیونیستی و این واقعیت که آنها گفته اند این کار را انجام خواهند داد، در مورد تأثیر رای جامعه عرب-آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری آتی صحبت کرد. . رای ندادن به کاملا هریس، معاون رئیس جمهور بایدن.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سی ان ان در مورد این موضوع گفت: «این موضوعی است که باید بررسی شود، مردم ممنوعیت مهاجرت مسلمانان توسط رئیس جمهور ترامپ را فراموش می کنند، اما این کاری است که دونالد ترامپ انجام داد.»

پلوسی با تاکید بر اینکه بایدن قطعا دوست رژیم صهیونیستی بود، افزود: اما او دوست فلسطینی ها نیز بود.

وی همچنین با اشاره به کمک های بشردوستانه آمریکا به مردم غزه، مدعی حمایت واشنگتن از فلسطینی ها شد و افزود: [کامالا هریس] او بهای سیاست هایی را می پردازد که طرفدار فلسطین و بسیار غم انگیز بود. اما مرگ نیز غم انگیز است.»

این اظهارات در شرایطی است که از زمان آغاز بمباران مرگبار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در 7 اکتبر 2023، آمریکا همچنان یکی از بزرگترین حامیان مالی، سیاسی و تسلیحاتی این رژیم و به صورت سطحی بوده است. خواستار آتش بس است، اما در عمل، این کار برای توقف خشونت و زور… تل آویو برای پایان دادن به جنگ انجام نمی شود. در سایه حمایت کور واشنگتن، رژیم صهیونیستی جنایات خود را در لبنان گسترش داد و هزاران نفر را به قتل رساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری